Gå til innhold

Dere som har hatt bekkenløsningsplager under svangerskap!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt det i alle svangerskap? (hvis dere har flere barn da)

Jeg hadde en del plager helt til hodet festet seg i uke 34 i første svangerskap.

I sv.skap nr 2 hadde jeg ikke den minste antydning til plager.

Nå er jeg gravid med nr 3 og kjenner lett smerter i haleben, korsrygg og setemuskelaturen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde det i begge svangerskapene ja. Det ble ganske ille ved nr 2.

Skrevet

Blitt litt verre for hvert svangerskap, men heldigvis blitt helt bra igjen kort tid etter fødselen. Har måtte bruke litt krykker i sltten med alle 3, men med siste måtte jeg også ha fysikalsk behandling og ligge endel pga bekkensmerter.

Skrevet

nr 1: ingen plager. gikk på ski og danset fram til uke 36!!!

nr 2: Helt jævelig. Var delvis sykemeldt, brukte krykker og bekkenbelte. Klarte knapt å gå:(

nr 3: moderat bekkenløsning. Brukte belte og fikk fysio men klarte å gå små turer og jobbet 100%

Så lenge du har hatt bekkenløsning før, så kjenner du kroppen din ganske godt vil jeg tro. dersom du er forsiktig og avlaster bekkenet det du kan + trener stabiliseringsmusklene så kan du klare deg godt gjennom hele svangerskapet.

Skrevet

Ikke så ille i første, men temmelig ille i de to neste. Det skulle dog vise seg i ettertid at jeg ikke hadde bekkenløsningssmerter, men bekkenlåsning! Så nå går jeg til manuelteraput og får "låst opp" igjen bekkenet. Ante ikke at det var bekkenlåsning selv og har vært til flere fysioteraputer som har sagt det sikkert var bekkenløsning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...