Fra4til5!!! Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har ikke vært noe særlig skriftlig aktiv her inne, men har likevel hatt utbytte av å lese andres innlegg. Uansett: Onsdag 30.01.08 kl. 07.51 kom lille nydelige Mina til verden 4 dager før termin. Hun var 3700g, 51cm og 35,5 rundt hodet. Fødselen var relativt kjapt levert!! Gikk og la oss tirsdag og hadde ingen forhåpninger om fødsel denne natta heller. Hadde slutta håpe på fødsel før termin... Våkna litt over midnatt til noe jeg var sikker på var masrier og la meg til å sove igjen. I 3tia våkna jeg igjen med sterkere smerter imagen og nederst i korsryggen som jeg fant ut jeg måtte ta tiden på. Lå slik i 30 min før jeg vekte mannen min og vi tok da tiden sammen. Kl 4 ringte vi føden for da var det 3-5 min mellom riene. Ble bedt om å komme med en gang. Siden jeg var andregangs kunne det gå fort. Ringte søstra mi som skulle passe storebror, spiste frokost og dro til sykehuset. Vel fremme ble jeg lagt til observasjon, og 06.15 ble jeg tildelt fødestue. Da hadde jeg 8cm åpning med mulighet for å tøye til full åpning!!! Ble rimelig forfjamset da!! Hadde jo bestemt meg for epidural hvis det var mulig, men det kunne jeg bare glemme Lystgassen ble da min gode venn! Kl.7 gikk vannet og jeg pusta meg gjennom 4 rier pr 10min med 70 sekunds varighet... Kl.07.51, etter 10min med pressrier lå jeg med vakre Mina på brystet mitt, bare 5 timer etter de første riene startet! Var kjempebekymret for om jeg hadde revnet (var vanskelig å holde igjen på slutten), men endte med 3 pyntesting på den indre kjønnsleppa. En perfekt fødsel med andre ord. Nå er vi hjemme og koser oss med ei tulle som sover masse, pupper og bæsjer Gled dere jenter!!
lille oscar + bebis Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 hei !! sneik meg inn fra 2 trimester, (er 26+2 så er ikke langt ifra) Leste det du skrev, og tårene trillet... hehe, hormonell og følelsesmessig... men gleder meg sånn til vi får vår flotte oscar til verden:) Også var det så kjekt å lese om en så fin fødsel! Ble rett og slett følelsesmessig nå... Gratulerer så mye!! Mina var et nydelig navn!
♥Tullerusk♥ Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Gratulerer så mye med lille Mina...=o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå