Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 jeg SKJØNNER ikke hva det er som plager lillegutt når han skal sove.. Han er 4 mnd og har geentlig hatt søvnproblemer fra dag 1. Men nå kjenner jeg at jeg er UTROLIG sliten! Driver å skal registere hvor mange ganger han våkner/hva jeg gjør for å få ha til å sove /hvor lang tid det tar... og i natt var jeg oppe 25 ganger for å trøste han... så jeg sluttet med å registrere for jeg var så sliten:( Han sover liksom så urolig... jeg våkner av at han ligger å hylskriker, og han roer seg når jeg tar han opp... begynner å gråte hvis jeg legger han ned for fort... Vi har heldigvis fått han til å sovne av seg om kveldene, for HS mente at det var DET som var problemet... men jeg syns nesten denne natt greia er værre enn noen sinne... Han sover ALDRI over 11 timer og i går var han nede i 8!!!! Jeg og sambo har sånn mangel på søvn at vi vet ikke hva vi skal gjøre:( Ingen som kan hjelpe... ??????????? hilsen SUUUUPER SLITEN
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 kan også legge til at jeg fullammer han og vi har prøvd med grøt/uten grøt/mme/uten mme... Merket ingen bedring/forværring... men gir han nå kun mm... ER BARESÅ REDD for at det kan være noe som plager gutten vår, han er ellers blid og fornøyd:) Virker nesten som han har mareritt, går det an??
nikoline, prinsen og prinsessa Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 jeg ville faktisk gått til en barnelege og få de til å undersøke han. stakkasj dere og stakkasj gutten = ( siden du haar prøvd alt så er han ikke sulten i vertfall, men kan jo være at han har vont i magen ?? jeg ville også prøve å ringe søvneeksperten Karin Naphaug. HUn har virkelig hjulpet tusenvis at barn med søvn problmerer. virkelig verdt et forsøk
Orki Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Hei! Har et lite nurk på 4 mnd. Her har vi så og si ikke sovet siden vi kom hjem fra basel. Han sover max 4-5 timer iløpet av natten. Han har en gang sovet 7 timer sammenhengende. Og sover tilsammen 2 t på dagen. Han har gulpet masse, vært urolig, virket som han har hatt vondt for å ligge. Pluss at han er stiv i kroppen. Vi går nå til kiroprator. Han mener det er kiss-syndrom. Er veldig spent på om dette vil hjelpe?! Du bør sjekk det opp........
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har også ville dratt til kiropraktor. Kan hende han kjenner på noe muskulert og det er vanskelig å oppdage. Uansett vært et forsøk! )
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 har snakket med HS, men veldig lite de kan gjøre egentlig... men HS sier jo at det er unormalt slik som han holder på... Skal bestille time til fastlegen tror jeg, vi må få hjelp... er så trøtt så trøtt... og han må da også være trøtt... men er ikke kiropraktor litt drastisk da? Det er ikke farlig? Syns det høres så drastisk ut for en så liten kropp...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Kiropraktor er ikke farlig i det hele tatt:o) Ikke mange andre som vet så mye om muskler og kropp som de vet. de bryter ikke på barn sånn som de gjør på voksne. Jeg var der med tulla vår som er 2,5 mnd fordi hun holdt på sånn som gutten deres gjør. Han fant masse spenninger i ryggen og nakken på henne og etter allerede første behandling merket vi stooor forskjell. Hun fant roen alene og kunne sove i flere timer uten å vokne endelig:o)) Troe det er mange som plages med søvnproblemer med barna sine uten å vite at det kan være muskulære ting pga det er veldig vanskelig å oppdage. Og gjerne sprer deg seg til magen osv. Så det kan lett sammenlignes med kollikk. Jeg ville absolutt tatt en tur uavhengig av hva lege og helsesøster sier. Kiropraktor er undervurdert og tror kunne hjulpet mange om man bare hadde visst.o) Ingen skade av å prøve iallefall, helt ufarlig!
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 ja kanskje vi skal prøve da... men bare et spm: var datteren din i rimelig godt humør om dagene?? Det er liksom kun når han skal sove både på dagen og om natta at han er utrolig urolig... =( litt survete av og til, men ellers en blid gutt:) Hvor mange behandlinger måtte dere ha, og hvordan var babyen mens dere var til KP? :=) Var det dyrt?? Vi er villige til å prøve alt... Han har forresten den siste tiden mistet matlysten, som også indikerer at noe ikke er helt som det skal ... (leste i en søvn-problemer-bok)...
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Ja, hun hun var i stort sett fin form om dagene. Men hun slo seg ikke til ro så fort vi la henne i vuggen eller på gulvet(alene). Vi hadde 3 behandlinger(det sies at 3-4 skal holde som regel. Etter første behandling så kan barnet enten virke i værre form eller bli søvnig og trøtt. Det ble jenta vår. For første gang på lenge så sov hun i flere timer i vogga si når vi kom hjem fra behandling:o) Så vi merket forandring samme dag allerede, men ikke alle merker det så fort da... Hun gråt sjelden under behandlinge, kiropraktoren var kjempe flink:o))) Av og til kunne hun skrike til litt, men det var ikke mye....heldigvis. Første behandling koster rundt 480 kr og derretter koster videre behandling 280(tror jeg det var) pr gang. Ikke uvanlig at de sliter litt med maten i sånne tillfeller da spente muskler gjerne gjør at man i tillegg får litt plager med magen. Lykke til, anbefaler det:o)
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #10 Skrevet 5. februar 2008 Har vært på kontroll til HS og hun kunne ikke si så veldig mye liksom..Hun syns han virket litt anspent og hun fikk ikke til å bøye hoftene hans.. Hun mente dette kunne være sammenheng av for lite søvn. Men ellers var han blid og fornøyd:) Skal inn til legen i morgen for å høre hva han sier... Hvis ha ikke finner noe skal vi til KP, har bestemt meg for det! Ellers fikk vi skjema som vi skulle fylle ut: når han spiste/sov osv. Men alle de tipsene HS kom med følte jeg at jeg har prøvd... men men... Hun sa bla at når han våknet og hylskrek skulle vi ikke ta han opp... Jeg mener dette blir litt feil jeg da. Han roer seg som regel da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå