Gå til innhold

noen som kan hjelpe ang lønn, permisjon.

Anbefalte innlegg

Skrevet

var innom jobben i dag for å levere siste sykmelding før jeg går i permisjon. og joda i dag fikk jeg beskjed om at jeg ikke har noen jobb etter permisjonen. har jobbet på kontrakt. den går ut 01.08.08.. men hva skjer da. de har sagt at det er de som betaler ut permisjon og ikke nav. men hva skjer etter 01.08.. mister jeg pengene da? har jeg fortsatt krav på ferie i 5 uker før det.. hmm.. nå ble jeg så frustrert..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har jobbet de siste 6 månedene (sykemelding teller) har du krav på penger hele permisjonstiden. Men blir vel en sak mellom NAV og din arbeidsgiver om hvem som skal betale etter at kontrakten din har gått ut...

Skrevet

jeg har jobbet der i over 2 år. =) oki, så det er de som får styre med det. og ikke mitt problem? jeg får det jeg skal ha uansett.. åå blir så forbanna av dette..

Skrevet

Selvsagt får du det du skal ha så lenge du oppfyller kriteriene. Du må heller spørre arbeidsgiver om hva som skjer etter 1/8 for å være på den sikre siden og hvorfor ikke bare be om nytt kontrakt direkte slik at du har jobb å gå tilbake til? Dessuten underletter det å ha nytt kontrakt hvis mannen skal ha fler enn 6 ukers pappaledighet. Han får nemlig ikke ta noen av fellesperioden dersom du ikke skal tilbake til jobb eller studier.

Selv kontraktansatt siden over fem år.

Skrevet

fikk bare info om at jeg ikke hadde jobb etter kontrakten går ut.. de hadde ikke noen flere stillinger

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe om utbetaling, da de kanskje bestemmer seg for at du skal få fødselspengene fra trygdekontoret i stedet for at de betaler fødselspengene.

Jo lenger du får fødselspengene fra arbeidsgiver i stedet for fra trygdekontoret jo bedre er det. Da får du nemlig mer feriepenger neste år...

Hvis de ikke betaler ut fødselspengene etter 01.08. så får du det fra trygdekontoret etter det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...