Engel, skatt og lite frø. Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg jobber i et firma hvor firmabil står kontraktfestet. Den skal jeg også ha under permisjonenen samt alle ferier. Vi er nå kjøpt opp av et firma som opererer med kjøregodtgjørelse i stedet. Dette vil jo ikke lønne seg for meg i det hele tatt... Kan de tvinge meg? Evn hva må de gjøre? Si meg opp, for så å tilby meg ny kontrakt med annet innhold? Da må de evn si opp samtlige av oss, og det tror jeg ikke de vil komme til å gjøre... Saken har kommet opp i forbindelse med at jeg skal bytte bil, da leasingen går ut på den gamle samme dag som terminen min... Venter på at den nye direktøren skal ringe meg nå...-spennende å høre hva han har å si.
mamiladi Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Mannen min som er jurist sa at den nye eieren har en viss styringsrett, samtidig som de selvfølgelig må forhandle med dere :-P Hvordan gikk det? Jeg ble nysgjerrig :-)
Nordlyspar♥ Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Kan ikke svare deg desverre.. men har et lite spørsmål.. Må du skatte for å ha firmabil?
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg har ikke hørt noe ennå.. Men skal holde deg oppdatert.. Javisst! Skatter i bøtter og spann..hehe.. Men sparer likevel mye på det. Alt av service, avgifter, forsikringer, drivstoff, bomring osv blir dekket. Selvsagt dekker noe av det jeg skatter for dette, men ikke på langt nær så mye.
Engel, skatt og lite frø. Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2008 Ja, har man styringsrett på det som er kontraktfestet også? Lenge siden jeg har jobbet med dette her... Ja, da må vi vel innkalles til reforhandlinger. Ikke firmabil ergo høyere lønn-type ting?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå