Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hvordan er det med dere andre alenemødre? Klarer dere å spare endel penger så dere har en bra sparekonto?? Konstant dårlig samvittighet for at ikke sparekontoen min - og sønnen sin øker så mye... Hvordan skal man ha noen mulighet til å evt kjøpe seg noe eget etterhvert når man er alenemor... i tillegg er jeg blitt syk..og må over på tidsbegrenset uførestønad...huff Noen andre her som er i min situasjon...har dere vurdert om dere i det hele tatt har noen mulighet til å skaffe dere noe eget sted å bo??
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg klarer ikke spare... om jeg klarer det, skjer det noe som gjør at jeg må ut med penger uventet. Ett eller annet med bila, med hvitevarer, noe barna mangler, briller, tannlege osv. Jeg sliter også med samvittigheten pga dette... jeg skyller forsåvidt sønnen min penger også, da jeg MÅTTE låne av sparekontoen hans i sommer. Aner ikke når jeg skal få betalt tilbake. Jeg har også blitt syk, har søkt utvidet OS, men vet ikke om jeg vil få dette innvilget enda. Kanskje jeg også må få uførestønad, eller noe lignende. Aner ikke hvilke rettigheter jeg har. Men heldigvis hadde jeg allerede kjøpt bolig, så jeg slipper å tenke på det. MEN blir det tøft økonomisk kan jeg bli tvingt til å selge, noe som føles helt absurd, siden verdien på leiligheten er myyye større enn jeg har i lån. Har også lyst til å være anonym... kanskje du har en anonym mail, så kan vi tastes?
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Jeg klarer å spare 1000kr i måneden til min BSU, men har dårlig samvittighet for at jeg ikke sparer på babys konto. Det jeg har gjort er at jeg har et stort norgesglass på kjøkkenet, og hver gang jeg har vært på butikken legger jeg alt under 10kr oppi der. Og når jeg handler med kort ber jeg om å få ut til nærmeste 100kr. Det blir fort penger, tror jeg kanskje har 1000kr på den akkurat nå.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Skulle gjerne tastet med deg...minmailadresse er med mitt fulle navn så litt dumt å legge den ut her....
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Da har jeg laget meg en konto - send meg en mail der, så legger jeg deg til på msn - ok? [email protected]
Anele&Solstråla Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Jeg sparer mellom 1000 og 2000 i mnd. Leier leil. og har en del utgifter så får ikke til å spare så mye mer enn det... Ellers har jeg jo en sparegris til vesla..putter ofte penger på den:) Men skulle gjerne ha spart enda mer!
alene pappa Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 får ikke spart noe her. somregel noen hundrelapper i minus hver mnd.
Gjest anouschka with Love Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 300 på fast sparing! Ellers så går alt til å betale på hus og gjeld. Grei sparing i lengden det også :-).
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Sparer 15000 i året på BU. Tulla mi får barnebidraget på 900 + 200 som jeg setter inn. Ellers setter jeg av alt mellom 1000-2000 kr i mnd på ein sparekonto (nettopp begynt med det). Men ofte må sparekontoen benyttes p.g.a. service på bilen, nye dekk etc.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Skal stå BSU, ikkje BU som jeg har skrive.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #12 Skrevet 4. februar 2008 Sparer 2500 fast hver mnd, skal pusse opp badet når jeg får nok, nå har jeg rundt 30 000, kommer ikke så langt med det gitt. Ellers sparer jeg 700 på bsu og betaler ned huslån som er sparing i seg selv. Sparer litt til lille også. Blir ikke så mye til overs til meg da nei. Har kuttet ut "unødvendige" ting til meg selv, som klær, frisør, vesker, smykker og alt annet fjas som jeg kunne kaste bort myyye penger på før, Bestiller sjelden mat ute lenger (men er med ut likevel, tar en kakao eller noe og spiser før jeg drar ut.) Har kuttet ut aviser og andre blader, og har med matpakke til forelesninger. Oi, nå hørtes jeg skikkelig kjip ut, men får spart ganske mye på den måten og unngår og gå i minus...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå