Gå til innhold

sykehusbag.. igjen


Billa+?

Anbefalte innlegg

vet flere har skrevet før, men finner ikke igjen trådene..

sitter her, en uke igjen til termin og jordmor mener jeg kan regne med den lille tulla kommer denne uka.. og jeg har ikke pakket noe ennå:P

bor bare 5-10 min borte fra sykehuset, så jeg er ikke enormt stresset, men burde vel kanskje fått ordnet det.. hehe

hva bør jeg ta med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pakket;

 

Yil meg;

tre truser ( du får nettinggtruser på sykehuset)

tre par sokker

to langermede og to kortermede t- skjorter

en strikkejakke

to treningsbukser, som jeg brukte i beg av graviditeten, altså litt store, og en gravidbukse.

ammeinlegg i papir og ull (du får bind på sykehuset)

albue skjell, beskytter brystknoppen om de mlir såre. (kjøpes på apoteket)

toalettsaker

Føner, er også kjekk å bruke om man er sår nedentil og det ikke frister med dopapir.

 

Med forrige mann hadde jeg med morgenkåpe, den tok halve bagen og ble ikke brukt.

 

fotoapparat, mobil lader, papirene fra lege/jordmor

 

Til babyen;

tre bodyer

en sparkedress

to bukser

Hentesett

smokk

 

Holder egentlig med hentesett, men denne gangen vil jeg at babyen skal bruke litt privat tøy på sykehuset og ; )

 

Lykke til ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips:-)

 

Jeg har pakket i flere deler, så jeg slipper å drasse med meg alt på føden.

Har en liten veske/bag med det jeg trenger til føden; papirene mine, foto- videokamera+ladere, XL1-pulver, litt sjokkis, cd og crocks.

Så har jeg pakket en liten koffert til barsel, med klær og toalettsaker.

Til knøttet har jeg pakket litt klær i stelleveska.

Dette kan bare stå i bilen, så får sambo hente det når vi har kommet på barsel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive opp lue og sokker til babyen.

 

på sykehuset får du sånn "gassbind lue " til babyen, ikke spes lekker.

Sokker til babyen var det heller ikke å låne på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke ferdig med å pakke bagen min enda, da jeg må bruke de få klærne jeg har som fortsatt passer :P

 

Tror alikevel at jeg må gå gjennom alt før vi drar uansett, da jeg hele tiden går rundt å stapper oppi masse tull jeg egentlig ikke har bruk for... Hva er vel vitsen med å pakke bøker når jeg så og si er blind for tida :P og jeg tror ikke jeg har bruk for hverken bikini eller minikjole på barselavd :S (aner ikke hvorfor akkurat det havnet oppi bagen, kan bare skylde på at den tidlige ammetåka henger lavt her for tiden)...

 

Er ferdig med bagen til lillegutt da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har samme problemet her, at jeg bruker det jeg passer av klær:p tenkte meg ut idag for å kjøpe et ekstra sett med klær.. siden vi bor så nærme sykehuset, og jeg er førstegangs (da tar vel fødselen normalt en del tid) så blir det nok litt pakking i siste liten, som toalettsaker o.l.

tror jeg skal holde meg unna minikjoler hehe men er det ikke det som er sjarmen med gravide kvinner da? alle innfallene:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...