Gå til innhold

Hvor mye koster førstefødte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vogn, seng, bilstol etc... Noen som har ett budsjett å vise meg? Aner ikke om det vil koste 20 000 eller 50 000 for alt utstyret man trenger....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ca 20 lapper for det meste nytt i første omgang.

Statesikken sier at det første leve året koster barnet deg en plass mellom 5o-80 000 kroner.

Det koster og ha barn:=/

Anbefaler på det sterkeste og kikke etter utstyr på finn.no.

har selv funnet et par ting der og spart mye penger.

ellers har vi i møbler,vogn,klær stell og div utstyr brukt omlag 15 lapper.

Er fornøyde det det.

Skrevet

Eller man kan handle på nett fra utlandet!

Myyye å spare selv om man legger til momsen på 25%. Varene kan man gå å ta på å se på i butikken her i Norge, så går man på nett og finner de til halv pris og vel så det!

Skrevet

Da vi skulle ha førstemann kjøpte vi brukt reiseseng, voksipose og sprinkelseng av ei jeg jobber sammen med, betalte 500 kr til henne for det. Fikk dyner og sengesett og madrasser til fra henne da.

Foreldrene mine kjøpte ny vogn til han en emmaljunga duo edge vogn

Svigermor kjøpte stellekommode til han,

Til sammen ble vel dette ca 11000-12000.

Jeg synes ikke han var så dyr første året jeg, han fikk masse klær av andre osv da. Vi kjøpte bleier da, men mye å spare på bleier hvis enn ser på bleieavtalene osv.

Han var medlem i noen bokklubber og fikk sånne lekebøker opplegg fra goboken osv. Kjøpte også litt leker utenom men ikke veldig mye. Har en kasse med babyleker til sammen ca pluss babygymen.

Skrevet

vi leide barnestoler i bilen da. Så det må vi kjøpe denne gangen. Høy barnestol fikk han hos foreldrene mine da.

Skrevet

Ebay.dk, der finner du både brukt og fra butikk!

Men nå man sparer såppas ville jeg valgt å kjøpe nytt...

http://cgi.ebay.de/ODENWALDER-MUCKI-L-FUssSACK-SCHOKO-2008-NEU_W0QQitemZ270206979251QQihZ017QQcategoryZ99504QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Håper linken fungerer, skal i allefall dukker opp en god del dunposer som her i Norge har skrekkelig pris...

Og skrollere dere nedover ser dere mange merker dere kan gå inn på.

Det lønner seg å kjøpe flere ting fra samme bedrift når en først setter i gang. Vi har enda ikke bestemt oss for vogn og venter til det med å bestille.

Det finnes nok enda billigere sider, uten at jeg er noen ekspert.

Inne på barnevogndebatten vet jeg det er nevnt en nederlandsk side..

Skrevet

koster det mellom 50 og 80 tusen å ha barn de første året??? det hadde eg aldri trudd...det koster 1 mill å ha et barn fra 0 -18 år...men trudde ikke det var så dyrt 1 året....det stemmer nok,dyrt med barn...

her er lista mi: vogn 1500

badebalje 500

klær 500(fått og arvet resten)

seng arvet

bilsete gave

stellematte 100

stellebord gave,men ikke brukt

apotek 1000

vugge gave,men lite brukt

2 bæreseler 3000

vognpose:arvet

spisestol arvet

vogn nr 2 800

lekegrind1 lånt

lekegrind 2 1000

vippestol 900

ellers bruker vi 400 pr mnd på mat og 100 på bleier.

kjøper noen ull bodyer, stømpebukser, sokker og leker

av og til,men min datter har stor familei og er eneste

barnet så hun får det meste..

på 1år har vi brukt rundt 20 tusen i alt og min datter

svømmer i klær og leker...hadde nok brukt mye mere

viss vi ikke hadde arvet,lånt,fått gaver osv...

Skrevet

Jeg tenker at alt som _kan_ kjøpes brukt, blir kjøpt brukt!

Her i huset har vi knapt nok et eneste møbel som ikke er kjøpt på finn.no, og jeg har også planer om å kjøpe vogn, stellebord, voksipose, seng og bilstol der.

Klær får vi stort sett i gave, bæresjal skal jeg sy selv (hvis jeg klarer det!), babygym har vi fått, og ellers har jeg ikke planer om at jeg kommer til å trenge så mye mer.

Bor i liten leilighet, så trenger ikke en stol/seng for hvert rom.

Jeg tror at det er fint mulig å komme seg langt under 50 000 det første året! Man må ikke kjøpe nytt!

Skrevet

Ungen vår har kostet oss ca. 10 000,- i utstyr og klær. Da har vi fått låne nesten alle dyre ting, kjøpt masse på salg og droppet det som ikke er nødvendig.

Vet ikke hva en baby koster i måneden, men om jeg ammer så blir det jo bare bleier og våtservietter i begynnelsen. Så kommer vel babymat på i løpet av et halvt år.

Regner også med at vi må kjøpe litt mer utstyr utover høsten/vinteren, f.eks. sprinkelseng, lekegrind, etterhvert større bilstol, og trille han kan sitte oppreist i. Litt mer klær må vi vel ha etterhvert (har handlet inn til de første 6 månedene) og kanskje en voksipose til vinteren igjen. Men om vi kjøper brukt eller på Ikea trenger ikke dette bli så mange tusen ekstra.

Ellers så koster vel dåpen litt også, det må man jo regne med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...