Gå til innhold

Noen fler som har små mager???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20+1 i dag, og syntes selv at magen begynner og bli stor, men flere sier at jeg er så liten rundt magen. Var feks hos fysioterapeut i dag pga bekkenløsning, og hun sa at jeg var liten til og være 20 uker på vei.

Noen fler som har/ har hatt små mager, eller kan det være noe galt?? Jeg er forresten første gangs gravid, og kjenner liv, men redd det kan være noe annet galt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt sikkert ikke noe galt :) Du var vel på UL for noen uker siden, og hadde da fått terminen flyttet om babyen var for liten. Husk at det er noen i uke 30 hvor det ikke syns at de er gravide ennå! Du har mange uker å vokse på. De vokser i røkk og napp, så plutselig har du blitt større tenker jeg. Men legg ut bilde av magen så vi får se da? :)

Skrevet

Skal på første ordinære UL i morgen, har ikke hatt noen UL siden uke 10, og da fikk jeg termin rundt den 29.06.08, men etter sist kontroll hos legen, sa han at i følge hjertelyden så ble termin 24.06.08...... Er nesten så jeg gruer meg til Ul i norgen så lenge jeg er så liten, men har jo heller ikke lagt på meg mer enn 2 kg i hele svangerskapet, og det gikk jeg opp til og begynne med.

Er sikkert litt hysterisk her jeg sitter, men er så redd for at noe skal gå galt denne gangen også....

Tusen takk for svar:)

Skrevet

hmm du mener legen målte hjerteslag og flytta termin etter detta????

Skrevet

Siden du kjenner babyen sparke er det nok ganske sikkert ikke noe galt :) Men vi gravide bekymrer oss for ALT, så skal ikke klandre deg. Alle svangerskap er individuelle, og det er magene også! Slapp av og gled deg til UL i morgen :) Den lille har det helt sikkert kjempefint skal du se!

Skrevet

Ja, var det han sa, og det er det som stemmer etter siste mens, derfor jeg stolte på at det var riktig, og de på gyn pol på sykehuset sa at terminen deres ikke var 100 % pga at fosteret kunne ligge litt feil når de målte... Huff, får nok bare vente til i morgen og se jeg, men tiden går så forferdelig sakte.......

Skrevet

Tusen hjertelig takk for svar, føler jeg bekymrer meg for alt, og når alle da syntes jeg har så liten mage, så blir alt bare værre å. Huff, føler meg fryktelig hysterisk nå, men ønsker så at alt skal være bra med den lille.....

Skrevet

Jeg er 22+3 og først nå kan de som vet at jeg er gravid såvidt se det... Så tror ikke vi skal være så bekymret selv om vi har små mager.

Alt var fint på ultralyden hos oss, men jordmor sa at babyen lå langt nede, og at den lå godt inntil ryggsøylen min. Så da er det jo ikke så rart...

Gled deg til i morgen du! Det er så herlig å se en ordentlig liten baby sprelle rundt :)

Skrevet

jeg hadde ikke mage da jeg var på ultralyd, men var deilig å se at det var noen der inne:) da følte jeg meg mer gravid hvertfall! Min vokste i rygg og napp, du føler deg nok stor nok når tiden kommer uansett, og da er en glad for at man ikke har vært sånn hele svangerskapet!;)

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Var også inne på den danske siden, og ble litt roligere etter det... Var jo mange der som har mindre mage enn meg....

Både gruer og gleder meg til i morgen, men det er kanskskje normalt....

Skrevet

Da jeg var gravid med mitt første barn var magen min også veldig liten.

Magen min sluttet nesten helt å vokse de siste to mnd. Jeg gikk derfor til oppfølging to dager i uka på sykehuset. De var redde for at babyen ikke fikk nok næring. Men alt var i skjønneste orden og det ble en flott og velskapt jente. Ikke så stor som gjennomsnittet, hun var 2700 gr. og 47 cm lang.

Det kan jo være flere årsaker til at magen ikke blir så stor uten at det tregner å være noe galt. Noen bærer barnet langt inne i magen og magemusklene er jo som regel mye strammere ved første graviditet enn etter du har fått barn. Derfor er mange andre gangs fødene redd det er flere der inne da magen som regle vokser mye raskere denne gangen.

Kos deg med magen du og vær glad du slipper å bli så veldig stor. Alt er nok i skjønneste orden skal du se:-)

Lykke til på UL i morgen. Håper du gir oss en oppdatering.

Skrevet

man kan da ikke se på hjerteslagene til babyen hvor langt du er på vei da,.

Skrevet

Jeg hadde også veldig liten mage da jeg var gravid første gang. Ei dame jeg ikke hadde sett siden jeg ble gravid kom bort og gratulerte meg med baby 1 1/2 mnd før jeg skulle føde.... Ho så ikke no mage og trodde jeg hadde født. Jeg lå langt under normalen på magekurven. Var ofte på ul for å sjekke at alt var bra med den lille i magen. Fikk ei velskapt datter på 2900 gram og 47 cm.

Jeg skal ha mitt 3. barn nå og er i uke 23, og kan vel ikke si jeg er kjempestor nå heller.

Bra du skal på ul i morgen, så du kan bli (forhåpentligvis) beroliget. Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Blir faktisk litt roligere når man får høre om folk som har opplevd det samme, og at det ikke behøver og være noe galt:)

Skrevet

Hei. Tror ikke du skal bekymre deg , jeg er nå i uke 29 og får stadig kommentarer på at magen er liten............. De som ikke vet at jeg er gravid , blir kjempe overrasket når de får greie på det :-)

Nå vet ikke jeg hvor høy du er , men jeg er 1,78 cm høy og får ikke så veldig stor mage når jeg er gravid. Barnet har jo litt større tumleplass mellom bekken og ribben :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...