Gå til innhold

Lite bevegelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 22 uker på vei og kjenner innimellom liv fra babyen. Men det er kun et par ganger i uka jeg er sikker på at det er babyen jeg kjenner. Da sparker han ordentlig slik at vi kan kjenne det utenpå magen. Så går det 4-5 dager til nestegang vi kan kjenne ordentlig liv. Kjenner bobling og slik hver dag, men jeg har fortsatt fryktelig mye luft i magen så tror ikke det er babyen jeg kjenner. Syns det er rart at han kun sparker ordentlig et par ganger i uka. Jeg vet jo at han kan sparke hardt, men skjønner ikke hvorfor han ikke gjør det oftere. Redd han er noe redusert eller svak/sliten så han ikke orker å sparke så ofte. Eller kan det være at han sparker innover så jeg ikke kjenner det hver dag? Sjalu på dere som kjenner skikkelige spark hver dag :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk et glass appelsinjuice eller noe søtt, eller drikk et glass iskaldt vann og legg deg på ryggen og slapp av noen minutter. Da skal du se at der blir bevegelse. Ellers kan du spise noe søtt og legge deg ned litt. Det tar litt tid før sukkeret går over til babyen, opp til 10 minutt, så ha litt tålmodighet.

Hvis du er veldig usikker, ta en telefon til jordmor, så får du i alle fall et skikkelig svar og slipper å gå rundt å lure.

Masse lykke til

Skrevet

Har prøvd det, uten noe særlig hell :( Håper bare han sparker innover istedet, slik at jeg ikke kjenner det! Men ringer fødeavdelingen jeg, så slipper jeg å bekymre meg unødig. Tusen takk for svar!

Skrevet

Hei! Jeg er 23 uker på vei og kjenner liv hver dag, men noen dager er roligere enn andre. Da jeg var 21 uker på vei var det dager hvor jeg ikke kjente noe som helst, kanskje bare et par svake spark. Det var veeeldig rolig. Jeg spurte legen om dette, og da sa han at det var helt normalt at babyen framover ville sove mye for å vokse. I tillegg har jeg foranliggende morkake, tror den fortsatt tar av for støt, for jeg kjenner kun svake spark nederst i magen. Det kan jo ogsåkomme an på om babyen sparker innover mot ryggen din, da vil du kanskje ikke merke det så tydelig? Slik jeg har forstått det, kan aktiviteten variere fra dag til dag, med mange soveperioder for den lille. Hvis du uroer deg veldig, går det jo an å ta en telefon til jordmor eller lege:) For å bli beroliget:)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...