tingeling78 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hei, sitter og prøver å bli klok på permisjoner. Skal ha 44 uker med 100% lønn. Samboeren min er student og bor for tiden i en annen by. På grunn av skolen får han ikke tatt ut fedrekvoten på 6 uker. Har ringt nav for å høre om jeg kan få de 6 ukene, med bakgrunn i at vi bor 5 timer fra hverandre og han går på skole, men det får jeg ikke. Ser nå på gradert permisjon, så jeg evt kan jobbe litt når han har ferie og kan være her i uker sammenhengende. Hverken arbeidsgiver eller nav kunne svare meg på om jeg må søke dette nå, eller om jeg kan endre permisjonen min underveis. Fikk heller ikke svar på om jeg kan jobbe 100% en mnd og så forlenge permisjonen min tilsvarende. Noen som har erfaring med dette, eller forslag til gode løsninger?
venter en prins *2mars* Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Dette kan du bestemme helt selv. Du setter opp hvilke dager evt uker du vil tilbake i jobb under permisjonsperioden, og permisjonen vil bli forlenget med tilsvarende. Datoene du setter opp trenger ikke være endelige. Det er fullt mulig å forandre underveis. Men anbefaler deg å sette opp så nøyaktig som mulig på forhånd, slik at det ikke blir så mye frem og tilbake. for det ble endel surr sist gang jeg gjorde forandringer. Dvs mange ekstra tlf samtaler med nav. Men er jo en kjempefin måte å gjøre det på. Er faktisk deilig å være litt på jobben innimellom også. Få litt "avkobling":)
tingeling78 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2008 Takk for svaret. Holder på å knote meg gjennom x antall skjema her nå
Leirha Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Ser ut som om vi er litt i samme båt her. Smaboeren min er også student, og jeg må ta ut full permisjon, men mister de 6ukene. Urettferdig, men slik er det bare. Så det blir nok gradert svangerskpaspenger her også. Jeg har snakka med NAV om det, og det de sa var at jeg først måtte søke vanlig permisjon, og når jeg var igang med denne så måtte jeg diskutere med arbeidsgiver dette med gradert, for deretter legge inn en søknad hos nav når alt var klart. Altså, når du har begynnt i permisjonen din så kan du søke det videre til gradert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå