mamma til ei stor og ei lita Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Er det noen som har noen gode forslag til leker vi kan ha til bursdagen til 4-åringen min?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 hei jeg driver også å planlegger 4 års bursdag for jenta mi. har vært i noen bursdager opp igjenom, og mange skal på død å liv ha noen leker. det skal ikke jeg. syns ofte barna blir dratt opp av den fine leken, med å si nå er det stol leken osv. skal ha en lek i reserve tilfelle det utvikler seg kjedsomhet her eller at noen faller utenfor.
Troillpia Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Hei Nå vil jeg tro at i en 4-års bursdag så trenger ikke barna så veldig mye organisert lek, men her er noen forslag fra meg... FLASKETUTEN PEKER PÅ: Den tok vi ved åpning av gaver: Alle barna setter seg i en ring med sin gave i fanget - bursdagsbarnet snurrer flasken. Den som flasketuten peker på skal gi sin gave. Når denne er åpnet så snurrer den som ga gaven flasken på nytt osv osv. Dette er en spennende lek for barn i alle aldre. SKATTEJAKT: På forhånd er det lagt ut en eller flere skatter. Oppgaven er å finne skatten ved hjelp av spor man legger ut. Dette kan være lapper med hint som "Kjøkkenskuff" (eller tegninger) - hvor neste lapp ligger. Slik ligger det spor helt frem til skatten. Denne leken kan tilpasses ulike alderstrinn. Man kan i stedet for lapper bruke en hyssing barna skal følge helt frem til målet. Leken kan også organiseres med lag, sammensatt av barn i ulik alder, hvor hver lag finner sin skatt. DØDE ELEFANTER: Denne leken er alle foreldres drøm og passer godt hvis barna begynner å bli ekstra ville. Leken går kort og godt ut på at et av barna sitter på en stol mens alle de andre legger seg ned på ryggen eller magen og lukker øynene. Det er om å gjøre å ikke røre på seg. Den som sitter på stolen følger med, og den som rører seg er "ute". De som er "ute" hjelper til med følge med hvem som rører seg. Den som blir liggende igjen, har vunnet. HVIS DU HAR GODTEPOSER: Fisking: du tar et stykk åpen dør, henger opp et laken med åpning øverst, har en som står på ene siden og en som står på andre siden og arrangerer barna i kø. Et stykk lang pinne med snor. I snoren så har du en klype hvor du kan feste posen i. Den voksne som står sammen med barna hjelper dem å få fiskesnora over på den siden godteposene befinner seg. Den andre fester godtepose i klypa og napper. TEGNE PÅ DUKEN: Jeg hadde hvit papirduk på bordet. Etter at de hadde spist la jeg utover masse fargeblyanter, slik at de som hadde lyst kunne tegne. De som ville fikk bursdagstegninga med seg hjem...
mamma til ei stor og ei lita Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg tenkte heller ikke å aktivisere dem absolutt hele tiden. Men greit å ha noe å begynne med, for å få dem "varme i trøya". Skal be alle jentene på avdelingen i bhg hennes, så det er ikke jenter som er kjent her hjemme hos oss. Så flasketuten peker på skal jeg definitivt bruke. Kjempefint å gjøre gaveåpningen til en lek Tegne på papirduk vil jeg også tro er veldig populært. Tusen takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå