Gå til innhold

Oppskrift på pai


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som har en lettvint oppskrift på pai som smaker godt. Fikk lyst til å lage det i kveld!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også lage pai i dag faktisk:o)

 

Bunn:

150g smør

200g hvetemel (jeg bruker speltmel)

2ss vann

 

Smuldre smør og mel sammen - tilsett vannet. Arbeid sammen til en jevn deig.

Smør en paiform og strø litt mel i.

Trykk paideigen ut i formen.

Visp et egg - prikk bunnen med en gaffel og pensle den med egget.

Stekes på 200 grader i 15 min (midt i ovnen).

 

Fyll:

3-4 egg

2dl melk

gressløk, salt og pepper

en pk kokt skinke

hvitost

 

Pisk sammen egg og melk.

Tilsett så mye salt, pepper og gressøk du vil ha i.

Skjær skinken i biter og ha i røren.

Rasp osten og ha i røren til den blir passe tykk.

 

Hell over den stekte bunnen.

 

Stekes midt i ovnen på 200 grader i 35-40 min (den skal være "stiv" og gyllen når den er ferdig).

 

Serveres med salat

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...