ღhælgelainnღ Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Noen her inne som har en lettvint oppskrift på pai som smaker godt. Fikk lyst til å lage det i kveld!
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Jeg skal også lage pai i dag faktisk:o) Bunn: 150g smør 200g hvetemel (jeg bruker speltmel) 2ss vann Smuldre smør og mel sammen - tilsett vannet. Arbeid sammen til en jevn deig. Smør en paiform og strø litt mel i. Trykk paideigen ut i formen. Visp et egg - prikk bunnen med en gaffel og pensle den med egget. Stekes på 200 grader i 15 min (midt i ovnen). Fyll: 3-4 egg 2dl melk gressløk, salt og pepper en pk kokt skinke hvitost Pisk sammen egg og melk. Tilsett så mye salt, pepper og gressøk du vil ha i. Skjær skinken i biter og ha i røren. Rasp osten og ha i røren til den blir passe tykk. Hell over den stekte bunnen. Stekes midt i ovnen på 200 grader i 35-40 min (den skal være "stiv" og gyllen når den er ferdig). Serveres med salat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå