Gå til innhold

spørsmål angånde pumping av mm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal bare pumpe så far kan ha barnet alene en eftermiddag.. ikke for å øke mengden.

Når er det best å pumpe? morgen, kveld? før barnet har spist eller efter?

Hvor lenge kan det stå i kjøleskap?

Hvordan værme det best?

Hvor mye ca må jeg pumpe for ett måltid? (babyen er 3 månader)

Hvis jeg pumper en gang i en flakse, kan jeg da fylle på den neste gang eller må jeg ta det i en ny?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Pump når du har litt til overs (for eksempel om barnet har spist seg mett, men det er mer igjen i puppen)

Kan stå i tre døgn i kjøleskap (inni, ikke i døra)

Kok opp vann og tøm i en kopp, sett så flaska med mm oppi. Raskt og enkelt.

Det er veldig forskjellig hvor mye barn spiser, men ca 100 -150ml ville jeg tippe.

Lønner seg å pumpe i to flasker og heller blande det når begger er kalde. (Altså, ikke pump varm melk ned i en flaske som kommer rett ut av kjøleskapet)

Lykke til :)

Skrevet

Jeg bruker å pumpe på morningen, er da jeg har mest melk. Kommer jo litt ann på om barnet sover på natten, for gjør h*n det så kan man pumpe når barnet har lagt seg eller en gang på natten:)

Vil jo komme mindre melk hvis du pumper etter at barnet har spist, så da må du jo gjøre det flere ganger:) Eller du kabn vente en time etter at h*n har spist for da har du fått en del melk igjen:)

Mener det er 5 døgn det kan stå i kjøleskapet, men sjekk www.ammehjelpen.no der står dethvor lenge det kan stå i kjøleskapet.

Er jo forskjellig hvor mye babyer spiser, men til et måltid bruker jeg å gi ca 180 -200 ml, min er 5 mnd.

Du kan bare fylle opp i flaska etterhvert som du pumper:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...