Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 år som har hatt oppkast og diare` nå i 5 dager. Spyr mest på natta og før leggetid men bæsjer omtrent hver tiende minutt. Hvor lenge kan dette vare? Bør e kontakte lege eller er det bare omgangssyke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det har vart i så mange dager ville jeg tatt en undesøkelse hos legen.

Omgangsjuka kan vare alt fra 1 dag til 1 uke,men med barn skal man være litt forsiktige slik at de ikke blir dehydrerte osv.

Prøv og få i han masse vann,gjerne saft pga sukkeret,cola uten kullsyre og fiber.

Bokstavkjeksa har komme med en ny type som inneholder masse fiber.

Et annet tips er bland eplejuice med farris.

Sukker og salt.

men kontakt lege,syns jeg.

Skrevet

Etter 5 dager ville jeg nok kontaktet lege.... Han må jo bli veldig uttørket, regner ikke med du greier få i like mye væske som han taper om han bæsjer så ofte.

Skrevet

Oi..tror jeg ville kontakta lege....Hvis han bæsjer så ofte holder han ikke på d han får i seg, og små barn vil fort bli ut-tørket.....Hvis allmenntilstanden er bra kan d jo hende han får i seg næring, men vil tro han mangler litt væske i kroppen...ikke d at jeg kan så mye om dette, men høres ikke bra ut...Ville ringt lege...Håper han blir bedre snart:)

Skrevet

takk for svar. Han drikker 1 1/5 cola minst om dagen.. så væske er ikke noe problem å få i han. Spiser litt mindre men ikke noe fare liksom. Tror e kontakte lege når faren kommer hjem etter jobb. Bedre med et eksta sjekk liksom. Finnes ikke noe tabletter for små barn for å få fast bæsj liksom?!

Skrevet

Hei, mitt beste tips er å ikke gi han noe fast føde en hel dag (eller så lenge du klarer), tarmen trenger ro. men gi han så mye drikke som mulig. Unngå melkeprodukter. Så lenge han ikke er ekstremt slapp/slutter å tisse er det ikke noe akutt krise.

Fungerer som regel veldig bra!

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...