Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småen nærmer seg fire mnd, og vi har tenkt å starte opp med grøt (han får mme). Hs mente at innen neste kontroll så hadde vi begynt å gi han grøt, men jeg glemte å spørre om en ting.

Hvordan starter man egentlig opp med grøt?

Gir man første dag en skje, andre dag to osv? Er feks grønsakspurre eller svisker "mildere" å starte opp med?

 

Tror han har ganske sart mage, så det må jeg vel ta forbehold om..

 

Jeg er ganske blank her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter litt på denne jeg..lurer også på dette;)

Skrevet

Dette lurer jeg også veldig på.... gutten min er 4 mnd om 5 dager (mme-baby han også)

Skrevet

Her er en direkte link til en brosjyre jeg fikk på helsestasjonen

http://www.shdir.no/vp/multimedia/archive/00018/IS-1047_18910a.pdf

 

Om du synes det er skummelt å laste den ned, kan du finne den selv ved å gå inn på shdir.no. Brosjyra heter "mat for spebarn"

 

Der står det om hvordan man går fram. Det står blant annet at man ikke bør ha forskjellige type mat til å begynne med. La de vende seg til én type mat før man bytter.. :)

Skrevet

håper noe kan svare oss :)

 

(tøst å se at det er flere som lurer på det samme i allefall :) )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...