*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Har et nr jeg skal ringe, men vet ikke hva som mangler da det er funnet på en amerikans nettside. Nr er xxx xxx xxxx Mangler bare landskoden da? Hva er denne i såfall? Noen som vet tidsforskjellen til Florida? )
alvis Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Landskoden til USA er 1. Så må du ringe 00 for å komme ut av Norge. Dvs 00 1 xxx xxx xxx. Vet ikke tidsforskjellen
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 00 + 1 + nummeret Florida er - 6 timer vår tid.. Bryllupsplanlegging på gang?
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2008 Tusen takk begge to*smask* - hva skulle en gjort uten dib, he he;o)
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 4. februar 2008 Jepp - på tide å ringe etterhvert og få hjulene i gang, he he - tiden går jo så fort...har heldigvis god tid da, vi satser på en gang på vårparten i 2009:o)
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2008 Du har jo vært litt i USA (om jeg ikke husker feil...det har jo forsåvidt jeg også, men ikke med barn) - hvor vil du anbefale oss å reise med barn? En på 4 og ei på ca halvannet? Skal være en ukes tid i Orlando i allefall - men andre steder vi bør få med oss?
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Det er jo greit å komme i gang, kan ta litt lenger tid å få svar osv. når ting er så langt unna. Høres supert ut å ha bryllup der da!!
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2008 Ja, jeg er helt gira, he he:o) Blir et Disneybryllup, men ikke noe harry greier - bare lite, intimt (nærmeste familie) og flott. Tror i satser på å ha det på et av ute-locationene til Disney.
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Ikke Washington DC he he..:-p (Greit å ha vært der altså, men den byen ga meg en "bad feeling" på flere enn èn måte). Vi reiste rundt i New England, det er et supert sted å være da. Masse å se, og det er liksom kort mellom "høydepunktene". Cape Cod, Boston, Maine osv. osv. Men om utgangspunktet er Florida, kan det kanskje lønne seg å ta noe ikke for langt unna. Pila (nicket) snakket om at det var utrolig morsomt å loffe rundt i sørstatene, men der har jeg dessverre ingen personlige erfaringer å komme med. Hva med å ta èn uke i Karribien når dere først er i nærheten;) Kommer litt an på om man vil ha storby, strandferie, opplevelsesferie etc.også. Selv planlegger vi sånn halvveis å ta fly til Seattle i sommer, så dra opp til British Columbia i Canada, få med Vancouver Island osv. + kjøre rundt i California. Har vært i California før, og det er et topp sted å reise rundt. Du burde snakke med pila og Northernlights. Mye å se på østkysten da, men usikker på hvor mye bilkjøring dere er interesserte i? For oss gikk all kjøringen supert, ungene var i fjor sommer 2 og 7 år gamle (anbefaler å leie litt romslig bil da..., det angrer ikke vi på+ at man ikke har lyst å ha liten bil, for alle amerikanerne kjører rundt i store biler. Anbefaler også på det sterkeste å leie GPS med bilen. Det er et FANTASTISK kjøreredskap.Kan ikke få fullrost det nok. Vi kjørte rett på hele tiden, sparte masse tid og bry, og kunne kjøre rett inn i det største byene osv. uten problemer).
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #11 Skrevet 4. februar 2008 Synes ikke det er harry i det hele tatt, jeg. For meg er standardbryllup i grendehuset harry;) Det er supert å ha det der med ungene osv.da, en opplevelse for alle som skal være med også. Synes det høres helt topp ut, jeg.
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 4. februar 2008 Tusen takk for masse flotte tips:o) Jeg gleder meg veldig! Vet ikke helt hvor lenge vi blir enda, men håper jo å kunne være i 3-4 uker og oppleve litt når vi først er der:o)
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #13 Skrevet 4. februar 2008 Ja, der er vi helt enige, he he;o) Nærmeste familie har sagt de gjerne vil være med - og ungene til samboers søster gleder seg veldig (spesilet gutten på snart 8) Tror det blir en fantastisk opplevelse for oss alle:o)
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #14 Skrevet 4. februar 2008 Ja, det er virkelig kjekt å ha litt tid når man drar. Da kan man også være litt i ro noen steder, for det er slitsomt om man må forflytte seg hver dag. Vi var vel 3.5 uker i sommer, og det synes vi var veldig passe.
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #15 Skrevet 4. februar 2008 Tror det blir en tur alle kommer til å huske for alltid. Det er jo også litt sånn "sammensveisende" for familien å gjøre slikt. Noe man alltid kommer til å huske med glede, snakke om osv. Dessuten topp å ha med besteforeldre osv., da kan man også stikke av litt på egen hånd.
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #16 Skrevet 4. februar 2008 Jepp;o) Og få bryllupsnatten for oss selv, he he;o)
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #17 Skrevet 4. februar 2008 ha-ha, ja den kan jo være grei å ha for seg selv:-p
Northernlights Skrevet 4. februar 2008 #18 Skrevet 4. februar 2008 Hvis du skal bestille hotewll,anbefaler jeg hotels.com Der er det utrolig mye å spare! Vi fant et flott hotell til 47 dollar pr natt. Med svømmebasseng,frokost og gratis skyttelbuss til Disney.Så om det er litt langt unna Disney,er det mange hoteller som har gratis skyss dit. (vi var i Kissimee) Lykke til med planleggingen =o)
Northernlights Skrevet 4. februar 2008 #20 Skrevet 4. februar 2008 Det er mange hoteller som ser rimelige ut,men om de ikke serverer frokost, så må dere regne med det som ekstrautgifter. Så jeg leita konsekvent etter hotell med frokost.
*Rutletutt* Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #21 Skrevet 4. februar 2008 Ja, det var også et godt tips;o)
Northernlights Skrevet 4. februar 2008 #22 Skrevet 4. februar 2008 http://www.hotels.com/property.do?searchID=AC102644-7D6C-7911-7E32-AA2AF2905EAA&searchMtmPropertySupplierId=&acDestinationId=CE2CC4B3-7238-452A-A27B-26EE30310F1A&sortBy=HCOMPICK&CIMonth=3&CODay=9&allPropertyTypesSelected=true&COMonth=4&TSRC=1&CIYear=2008&COYear=2008&propertyIdsToCompareString=&destination=CE2CC4B3-7238-452A-A27B-26EE30310F1A&mtnHotelID=307044&numrooms=1&roomOccupancyString=1%7C%7C2%7C2%7C2%7C1%7C2&PSRC=OT2&usertypedcity=&acDestinationType=1&paging=1&alternateSell=&hotelName=howard&searchType=&CIDay=17 Oida..lang link! hehe Fikk opp kjempebillig hotell! 42 dollar pr natt, når jeg søkte for mars. Howard Johnson of Kissimmee 4311 W Highway 192 W Vine Kissimmee, FL 34746 800-804-6835 The Howard Johnson of Kissimmee (Fla.) sits across the street from Pirate's Island and one mile from Osceola Square Mall. The Walt Disney World attractions stand 10 miles from the hotel. The hotel provides complimentary shuttle service to Disney theme parks, Universal Studios Florida and SeaWorld. Wireless Internet access is complimentary throughout the hotel. An outdoor pool, barbecue areas and a small game room are located on site. Each of the 170 guestrooms is accessible via exterior corridors. Amenities include coffeemakers and cable television. Bathrooms feature complimentary toiletries and separate vanities. Microwave ovens and refrigerators are available upon request for a fee.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå