Gå til innhold

hvis man er hjemme i ulønnet perm

Anbefalte innlegg

Skrevet

har man krav på noe penger fra nav hvis man flytter fra barnefar?

jeg har jo ikke sjans til å klare meg på kontantstøtte og barnetrygd hvis jeg skal bo alene:(

prøver å lese på nav,men blir ikke klok..bf skal jo ha samvær med barnet,så jeg blir jo ikke helt alene om omsorgen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Regner med at barnet er mellom 1 og 3 år siden du har kont.støtte. flytter du så kan du ha rett på:

Overgangsstønad, skattepliktig(men har du bare dette, er det uvanlig å måtte betale skatt) den er for tiden på 10300,- pr mnd.

barnetrygd for 1 barn mer enn du har.

mulig også småbarnstillegg.

og bidrag fra far, som blir regnet ut fra både fars inntekt og din.

Det at far har samvær er vanlig. du trenger ikke være helt alene om barnet, far skal ha samvær. MEN har han hovedtyngden av omsorgen er det han som har rett på stønadene.

Vanlig samvær blir regnet som annenhver helg + en ettermiddag i uken. men dette er noe dere avtaler dere imellom. Og jeg tror du har rett på disse stønadene helt til omsorgen/samværet er fordelt 40-60% i "din favør".

Skrevet

tusen takk for svar:) sønnen min er ett år.

planen er at han skal ha vanlig samvær som du beskrev.

Skrevet

hvordan går jeg frem med dette forresten? bare å kontakte nav eller?

er helt grønn på dette området jeg :/

Skrevet

Ja, du tar kontakt med nav. Der får du søknadsskjema for os, Ekstra barnetrygd og småbarnstillegg får du ikke før du og BF har vært på meklingsmøte på familievernkontoret ( nav krever attest på at dere har vært der )

Jeg går hjemme i permisjon uten lønn, og greier meg bra økonomisk med mine 2 barn.

Skrevet

da lærte jeg enda mer,tusen takk:)

Skrevet

Var så lite så.... :) Er jo dette siden er for. Bare å spørre hvis du lurer på noe. Glad for å hjelpe

Skrevet

så hyggelig:) er det bare å ringe familivernkontoret og be om time? så litt på siden til kommunen,men der sto det så og si ingenting :/

Skrevet

Ja, bare ring å bestill en time hos familievernkontoret du. :) Men kan hende det er litt venting for å få møte. Da kan du trøste deg med det at du får etterbetalt stønadene.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...