Gå til innhold

Andre med 0 Rhesus minus bodtype her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mitt tredje svangerskap så begynner å bli dreven på dette med blodprøver og sånn.

I de to første svangerskapene, 2004 og 2006, tok jeg 0 rhesus minus lodprøve i uke 32 og 36.

Nå sa jordmora at den ene er flyttet til uke 28.

Har dere hørt det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,det praktiserer ikke min lege.

32 og 36 er gjeldene ennå.

Men det kan jo være det er noe nytt som er komme,eller så har jo mange ulik praksis.

Skrevet

Det har ikke jeg hørt noe om. Tok blodprøve i uke 32 og fikk beskjed om at jeg skulle ta ny prøve 4 uker før termin, altså i uke 36..

Skrevet

Jeg tok første prøve i uke 26, siden jeg skulle reise på ferie og var bortreist i uke 28. Skal ta ny nå i uke 36.

Så det stemmer nok at den er flyttet til uke 28.

Skrevet

Har hørt at det er kommet nye retningslinjer ja, men jeg fikk allikevel beskjed av legen om å ta i uke 32 og 36. Er mitt første svangerskap så siden det sannsynligvis ikke blir noen komplikasjoner har jeg ikke stresset noe videre angående de fire ukene fra eller til mellom uke 28 og uke 32. Men siden det er kommet nye retningslinjer har de vel funnet ut at det er en liten fordel å ta en kontrollprøve allerede i uke 28 - men den er sikkert ikke prekær, siden de fleste fremdeles tar blodprøver i uke 32 og 36 :)

Skrevet

har også fått beskjed om at jeg skal ta prøve i uke 32 og 36.. :) sikkert ikke alle som har fått med seg endringen:)

Skrevet

Jeg tok blodprøver i uke 28 , 32 og 36 !

Skrevet

Jeg har B rhesus minus, og på brevet fra lab på Ullevål stå det at ny blodprøve ønskes i uke 32 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...