Nordlyspar♥ Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Hadde tenkt oss en tur til sogn, slik at pappa m/fam får hilse på sambo før ungen kommer, hehe... men nå lurer jeg på om det er så lurt med en slik reise... Hadde premature rier i uke 20.. er nå i uke 24, og har ikke kjent mere til det. men så har jeg tatt det heeelt med ro (maaaaaange timer på BIM hehe) Skal til JM på torsdag og høre med henne, men er så usikker på henne... virket som hun bagataliserte hele rie-greiene sist gang jeg var der... Mens den kvinnelige legen min, samt gynekologen på fylkessykehuset var mere "hysteriske"... Blir litt opprådd når de er så uenige, og vet ikke helt hvem jeg skal høre på akkurat nå... Er det andre med slike erfaringer som kan gi meg noen gode råd i den forbindelse??? Tusen takk
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 jeg hadde ikke tatt sjanesen på flytur om jeg hadde hatt premature rier... hva om du får de igjenn på flyet??? tror jeg ville hørt på legen og gynekologen jeg... siden det er flere som sier det samme
Santi og gjengen Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Hei! Opplevde premature rier i uke 24 med andremann. Rier, men ingen åpning. Jeg fikk beskjed om å stresse ned og ta det med ro, og ingen reising. Måtte avlyse både eksamen og reise til familien som jeg hadde planlagt. ("Det får du ta seinere" sa de til meg på sykehuset).Og det enda de riene ikke var virksomme. Så jeg har stor respekt for å heller ta det med ro en gang for mye enn å miste barnet, eller føde for tidlig med de komplikasjonene det medfører. Hvorfor ta sjansen? Utrooolig kjedelig med det man gjerne skulle ha gjort og dratt, men det er viktigere å ta vare på seg selv og barnet. Lykke til uansett!
Nordlyspar♥ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 4. februar 2008 Tusen takk for svarene jenter... Tror jeg skal høre på legen og gyn... vil jo ikke ta den tjangsen som dere sier.... jeg hadde heller ingen åpning, og ble liggende tiltet med hodet ned og bena opp i en døgn. Fikk riestoppende og dagen etter fikk jeg reise hjem.... Er bare synd at JM tar så lett på dette... man kan jo bli forvirret av mindre :0( klem
*Amy Lee 09.03.08 :) HAR FØDT! Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Få familien til & ta seg ei langhelg hos dere heller )
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg hadde aldri i verden satt meg på et fly etter å ha opplevd noe slikt. Hadde det skjedd noe pga det hadde jeg aldri tilgitt meg selv. Nå er jeg kanskje en av disse såkalte "hysteriske" gravide, men etter å ha mistet 3 ganger (i 1.trimester) vil ikke jeg risikere noe. Har hatt 2 småe blødniger selv og forlangte å komme på sjekk i dag for å se at alt er i orden. Virket som hun jeg snakket med i dag på Ullevål syntes jeg var litt vel hysterisk, men ærlig talt så driter jeg i det. Det er jeg som vet hva jeg føler og tenker! Nei du må nesten gjøre det du føler for, men synes så absolutt at du har en veldig god unnskyldning til å droppe denne turen! Kan ikke de komme til dere i stedet for da?
maria isabell Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 innviter familien til dere og ta det helt med ro...
Nordlyspar♥ Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2008 Nei det ser ikke ut til at de kan komme hit.. De skal komme i dåpen, og de sparer allerede til den (hehe), de har en sønn på barneskolen og vil helst ikke ta han fri... men men, får jo sett de under dåpen vertfall.... tusen takk for svarene allesammen :0)
3jenter Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Hadde premature rier uke 30 (med første mann) som de fikk stoppet. Lå på sykehuset tre dager, fikk beskjed om å ta det med ro. Tok det med ro og alt gikk kjempe fint. Fikk ingen flere omganger med rier før fødsel og hun kom akkurat på termin. Tror ikke jeg ville tatt ut på noen lang fly tur men er det bare en halv time- time tror jeg ikke jeg hadde vert så redd for det men du kjenner kroppen din bedre enn alle andre. bedre å være forsiktig enn å ta noen sjanser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå