Gå til innhold

Angående amming og graviditet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør her siden det er mest aktivitet her...

Jeg er blitt gravid igjen og ammer fortsatt lillegutt. Har dette noe å si i forhold til graviditeten?

Og hvordan er det med folat og kostilskudd?

Kan jo ringe jordmor,men tenkte det sikkert var noen her med erfaringer... Jeg er jo bare 4 uker på vei, så synes egentlig det er litt tidlig å ringe...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det skal gå greit å amme og være gravid samtidig

Skrevet

Skal vel gå greit det. Gå på ammedebatten og riv liv i hmm er det blomman/fjummsi nicket var tru??? Hu tandemammer/ammet.

Skrevet

ja fjummsi har tandemammet. er derfor jeg sier det burde gå greit, men eldste der hadde det mer som kos da så hvor stor melkemengde hun krever er en annen sak. men det har gått fint der iallefall og jeg tror ei annen venninne av meg også ammet mens hun gikk gravid nå. hun har to veldig tette.

Skrevet

Takk for svar:o)

Skrevet

Det går fint dersom du har krefter til det. Smaken på melken kan forandre seg, så det kan være at det eldste barnet ikke vil ha lenger....

jeg ammet til snuppa var 7 mnd og da var jeg 4 mnd på vei med nr 2

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg mista faktisk melka med en gang jeg blei gravid...var nok kroppen sin måte å prioritere energien på. Skal sies at jeg hadde lite av melk fra før av, og fikk ikke i meg særlig mat selv.

Skrevet

Har ei venninne som tandemammet, eneste hun fikk beskjed om fra jordmor var å drikke mye.. Du skal tross alt forsyne tre personer med væske :-)

Også skulle en være litt forsiktig siste halvdel av svangerskapet hvis en fikk mye kynnere. Stimulering av brystvortene kan sette igang for tidlige rier, men det var visst ingenting å bekymre seg for før senere i svangerskapet.

Skrevet

Takk for svar...

ringte jordmor og hørte jeg, og det var som dere sier ikke noe problem:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...