Gå til innhold

hei alle dere som vett!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en som jeg snakker med en del på msn på 15 år som er gravid...

både hun og typen vil beholle barnet, men hun er livredd for og fø..

å hun har noe gale med ryggen så hun kan ikke få epudural sprøyten..

haR prøvd å si hun ikke må tenke så mye på de for smerten forsvinner med en gang barne er ute da går de over til lykke..

men hun klarer ikke tenke på de.. å hun lurer på da om de går ann å søke om keisersnitt?? hun er vell 10 uker på vei og må jo ha et svar litt fort pga hun har tenkt litt på abort for hun vil ikke føde.. å de er jo litt domt da.. kan dere hjelpe meg eller si om de går ann å søke om kjeisarsnitt???

takker for alle svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må ta kontakt med legen sin! De legger opp en plan på dette! Legen kommer da helt sikkert til å sende en søknad om keisersnitt til sykehuset der hun eventuelt skal føde på!

De anbefaler henner sikkert å prøve å føde normalt, men de er sikkert litt mer fleksibel ettersom hun har en ryggskade! :)

Om hun har fødselsangst og bor i nærheten av Oslo ihvertfall, så kan hun bli med på GAIA-prosjektet! :) Det er et prosjekt for de med fødselesangst! :) Finnes sikkert noe lignende på andre sykehus og landsdeler og! :)

Men ja, hun kan be legen søke om keisersnitt med grunnlag av ryggskaden ja! :)

Skrevet

ja takk, men probleme er jo og at legen hennes er skikkelig diskrimenerende av seg-. rakker ned på hun for hun bare r 15 år å at hun ikke er klar for barn å at hun ikke klarer å ta varee på et barn for hun er et barn selv å greier.. så tviler på han vil hjelpe hene med noe.. men har sakt til hun at hun må søke om ny lege.. hun bor i stavanger da, så hun kan høre me de på føden der kansje??? må snakke litt med hun å høre hva hun vil stakkar.. forstår hun er redd :S

Skrevet

Hei!

Du bør fortelle henne at hun bør bytte lege eller bestille time hos en spesialist.

Ei venninne av meg hadde veldig fødselsangst og fikk keisersnitt pga dette... Det tok mye stress og tid , men hun fikk det til... Bare si til venninna di at hun bør "smøre" litt ekstra på og være "veldig sårbar" når hun skal gi sin begunnelse for hvorfor hun heller vil ha KS.

OG ja selvfølgelig bør hun legge vekt på at hun har ryggproblemer og er derfor Ekstra redd for fødslen pga dette... eller no...

Skrevet

Først be henne bytte til en lege som hun har bedre kjemi med :-) Uansett er det vondt å komme til fordømmende helsepersonell i den (litt følsomme) perioden hun skal igjennom fremover.

Deretter vil jeg bare si at det ordner seg som regel. Det er jo flere som har sterk angst for fødsel som får ks. Halvåret fremover bør hun kun ta vare på seg selv, og planlegge fremtiden, uten å bekymre seg for fødselen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...