Piipii Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 jeg da tar ut ferie, vil jeg da få forlenget min permisjon med 6 uker?
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hvis han tar sine seks uker midt inne i permisjonen og du da har seks uker ferie, så forskyver du din permisjon med seks uker ja.
Piipii Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2008 ok, takk takk:) Når jeg skal si i fra ang når han skal ha permisjon, kan jg gjøre det over tlf eller må de ha det skriftlig?
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Vi skrev det på søknadskjemaet til nav. Men ta en telefon til de, mye mulig det holder å ta det pr tlf.
Piipii Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2008 Supert prøver å ringe nå jeg da:)
___ Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Om du jobber eller tar ferie betyr ikke noe for når du blir ferdig med permisjonen. Dere har uansett maks 44 eller 54 uker til sammen.
Piipii Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 4. februar 2008 Nå skjønte jeg ikke helt hva du mente? Jeg vil vel få forlenget permisjonen med 6 uker?, eller misforstår jeg nå?
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Ja, men hun kan ta en 6 ukers pause i permisjonen...
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Du får ikke forlenget permisjonen din, men du forskyver den. Hvis permisjonen din egentlig var over 1. mars men du velger å ta ut 6 ukers ferie midt inne i permisjonen så er ikke din permisjon over før i midten av april. Men permisjonen blir jo ikke forlenget i og med at du tar ferie mens pappaen har permisjon.
yasmina Skrevet 4. februar 2008 #10 Skrevet 4. februar 2008 Ja, men permisjonen loeper jo fremdeles saa lenge pappaen bruker den Men det spoers om nav har i beregnet pappaens perm naar de beregnet naar hun skulle tilbake til jobb. Ofte har de ikke det hvis en ike har gitt beskjed paa forhaand naar man vil bruke den og da blir den forskjeovet 6 uker. men hvis den var i beregnet saa blir den ikke forskjoevet . Hva hun gjoer naar pappaen har perm har jo ingenting aa si for naar hun skal tilbake paa jobb. Tar hun ferie saa er det fra jobben i permen i dette tilfelle.
Piipii Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 4. februar 2008 Ja mener ikke at jeg forlenger den i den forstand. Men mente om jeg da ville begynne å jobbe igjen 6 uker lenger enn det jeg egentlig skulle.
~sjiraff~ Skrevet 4. februar 2008 #12 Skrevet 4. februar 2008 Det har jo alt å si for når hun skal tilbake på jobb. Selve permisjonen (mor+far sin) bli ikke forlenget i og med at hun har ferie mens pappaen er hjemme. Men det normale er jo at pappaen tar sin på slutten, det er det navn tar utgangspunkt i så lende de ikke får beskjed om annet. Så om pappaen tar sin permisjon midt i, mens hun har ferie, begynner jo hun 6 uker senere på jobb enn opprinnelig. Men som sagt over her permisjonen blir jo ikke noe lengre, den bare forskyves med 6 uker for hennes del. Skal man forlenge permisjonen sin må man ta ut ferie midt i uten at pappaen bruker sin permisjon samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå