Gå til innhold

SATANS, HELVETES MØKKASJEF!!! NÅ er det KRIG!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har blitt dårlig behandlet på jobb siden han begynte for 4 år siden.. (Han skal ha skryt for og ha holdt ut så lenge)

Sjefen der (eller en av dem, de er 4, og det verste er jo at en av de er faren til mannen min) har hakket og kjeftet på mannen min hele tiden! Uten grunn... han finner på ting bare for og få "ta han".

I dag fikk han sånn kjeft at alle på kontoret hørte det. Hvorfor? Fordi han har vært hjemme med syke barn (og med syk kone i samme slengen) Sjefen mente at JEG kunne ta meg av ungene alene, slik at mannen min ikke tok seg fri. I tillegg mente han det var for tilfeldig at jeg var syk samtidig som ungene...!!!!!!

Sønnen vår hadde 3 anfall for snart et år siden, som vi har vært for utredning for osv. Så han tok seg fri tilsammen 4 dager. Utenom det har han vel tatt seg fri 3--5 dager til.

Og da sier sjefen at han ikke har gitt beskjed. Det har han jo gjort vær eneste gang! Mannen min sa at han skulle snakke med de han hadde gitt beskjed til, men da klikket sjefen i vinkel!!! Kjefta og sa at han skulle jo for faen ikke blande de inn i dette... men de har jo alt med dette og gjøre siden han har gitt beskjed om fravær til dem!!

Mannen min var sykemeldt i et halvt år pga denne mannen... han ble helt utbrent pga denne "mobbingen" som jeg vil kalle det... For det er jo det det er! Trakassering fordi han er sønnen av en av medeierne... ??

Nå får han visst en skriftlig advarsel og "den er meeeeeget alvorlig" i følge sjefen!!!!

Blir møkksur på svigerfar også som ikke sier noe!!

HVA GJØR MAN I EN SLIK SITUASJON????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sier opp og skaffer seg jobb et annet sted. Det gangner ingen å jobbe under en psykopat. Og jobber er det nok av. det er ikke sikkert han finner den aller morsomste jobben med en gang, men alt annet er jo bedre enn det der.

Skrevet

Søker aktivt ny jobb!

Den advarselen finnes det jo ikke hold i uansett, så den hadde jeg ikke bekymret meg over. Men han kan da ikke finne seg i å bli behandlet slik, og uten at faren reagerer??

Skrevet

Hvor er den tillitsvalgte på denne arb.plassen?

Her må nok fagforeningen inn, høres det ut som...

Skrevet

Man går til organisasjonen. Sånn skal INGEN ha det på arbeidsplassen sin... Godt mulig det er flere som har samme problemet med den sjefen også..kansje de kunne gått sammen?

Skrevet

den tillitsvalgte tør ikke og gjøre noenting, mannen min prøvde og få han til og gjøre noe når dette begynte... men neida...

Han skal slutte ja, men helt forferdelig at han må siden han etterhvert skal ta over farens del av firmaet..... Må da gå an og få gjort noe med denne sjefen?? Jeg drar snart dit selv og klinker til han!!

Skrevet

For det første ser man på advarslen og vurderer om det er noe i det. Kan jo være ulike måter å oppfatte ting på. Har mannen din for eksempel meldt fra til gal person om fravær?

Hvis det ikke er noe i advarselen tar man det opp med verneombud, eller eventuelt med fagforeningen.

Uansett ser man seg om etter en annen jobb.

Skrevet

Om tillitsvalgt ikke tør å gjøre noe er det bare å ta det til neste ledd.... en slik tillitsvalgt trenger ikke arbeidsplassen.

Print ut loven som omhandler sykdom og gi den til sjefen, da ser han hva som er riktig eller ikke.

Skrevet

Hvis den tillitsvalgt ikke røtt å gjøre noe bør han kanskje si ifra seg vervet sitt...

Er mannen din organisert da? Ta isåfall direkte kontakt med fagforeningen. Og har han snakket med faren sin om situasjonen?

Skrevet

Han har gitt beskjed til samme person hver gang, som har ansvaret for dette. Men nå mener sjefen at mannen min skal gi beskjed direkte til han, mens de andre sier bare fra til han andre.

Han er kun ute etter og ta han, ikke noe annet...

jeg blir så irritert, kan ikke fatte at noen kan oppføre seg slik!!

Han skal gjøre fra seg jobben i dag, og så skal han rett ut og søke ny jobb.

Skrevet

Verneombud. Fagforening (gå et hakk opp om han som er på arbeidplassen er for feig til å gjøre jobben sin)

Håper mannen din snart får en ny og bedre jobb.

Skrevet

Synes det virker som at sjefen ikke ønsker at mannen din skal fortsette å jobbe der.. og hvis han da følger noen av rådene her om å bytte jobb, så "vinner" jo den idiot-sjefen. Jeg hadde i allefall bedt om et møte med ledelsen, og tar med meg verneombud som vitne. Verneombudet behøver ikke nødvendigvis å si noe, men bare være til stede.

Også hadde jeg tatt en tur til fastlegen min og foralt hvordan jeg blir behandlet på jobben. Legen vet da forhåpentligvis hvem mannen din så skal ta kontakt med i neste runde.

Dette må bare løse seg.

Uansett hva dere velger å gjøre, så må dere ikke la duste-sjefen vinne denne saken ved at mannen din sier opp stillingen sin!!

masse lykke til!!

Skrevet

Be din mann ta ut sykemelding i dag og lever oppsigelsen!!

Søk ny jobb! Jg har vært i lignende situasjon og det blir ikke bedre. Jg kom også viftende med loven i hånden, til ingen nytte!

Skrevet

Hvis han skal ta hevn, kan han jo sykemelde seg i to uker (så lenge som arbeidsgiver må betale), for så å være på jobb akkurat lenge nok til at arbeidsgiver må betale igjen dersom han sykemelder seg på nytt. Husker ikke helt hvor lenge han må være friskmeldt for at arbeidsgiver skal måtte betale, men det går jo an å finne ut av!!

Skrevet

Tror det bare er en dag du må tilbake på jobb, før arbeidsgiver må betale for nye 16 dager sykemelding.

Høres ut som denne medeieren i firmaet vil kvitte seg med en fremtidig medeier. Når svigerfaren din trekker seg tilbake så blir de jo da bare 3 om gevinsten istedet for 4. Ikke lett å vite hva man skal gjøre i en slik situasjon, særlig når ikke svigerfaren din gjør noenting - det må jo nesten være det mest skuffende.... kanskje mannen din kan snakke direkte med han og spørre hva han egentlig tenker om hele saken, og hvor hardt han egentlig bryr seg om at sønnen skal overta hans del?

Min samboer var i en tilsvarende situasjon, bortsett fra at hun som stod for mobbingen per definisjon ikke var sjef, hun bare trodde hun var det. Det endte med at han byttet jobb, han fikk indirekte beskjed fra ledelsen at det var enklere at han byttet enn at de tok opp problemet med hurpedama... og min samboer var en av de mest effektive de hadde der på huset! Helt utrolig hva noen mennesker får til.

Så skal dere slåss eller ikke. Det må dere nesten vurdere, tar dere opp kampen kan det trekke ut så lenge at dere blir utbrent begge to og det ender med at han likevel slutter. Så det er jo ikke sikkert det er så mye vits i. Jeg hadde nok gitt blaffen i hele firmaet, selv om det betyr at drittsjefen vinner - men noen mennesker er det bare ikke verdt å slite seg ut på.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...