Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 i uke 32... eller om man mistenker det, må man legge seg ned å ringe da eller? må man ta ambulanse inn eller kan man kjöre selv???
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hører om litt forskjellig praksis rundt omkring. Men det kommer mest an på om hodet er festet så ikke navlestrengen kommer i klem dersom den følger med vannet ned i fødselskanalen. Dersom vannet går i uke 32, ville jeg lagt meg ned og ringt føden umiddelbart. Jeg ville i alle fall ikke tatt sjansen på å kle på meg, gå til bilen og sitte i bilen uten at det var avklart med jordmor eller lege. Det er jo rimelig prematurt, da...
hoppendegla Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 jeg ville lagt meg ned å så ringt føden... de vil fortelle deg hva du skal gjøre.. hvis ikke jm har sagt at hode til baby er festet da. men skulle vannet gå i uke 32 må du ringe snarest uansett...
høst-71 Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Hei Er hode festet trenger en ikke legge seg rett ned, men er det ikke festet skal en legge seg rett ned. Det er ikke sikkert du vet om hode er festet eller ei, skal da ta utgangspunkt i at det ikke er det. Vannet gikk 3 uker før tiden med nr 3 hos meg, var ikke forberedt på det så jeg viste ikke at en skulle legge i ro, ordna div før jeg ringte, det var feil.. men gikk bra. Jeg hadde ikke vært til kontroll på 2 uker så jeg viste ikke om hode var festa så da ble det ambulanse. Hode var sletts ikke festa så jeg måtte holde sengen leenge da vi kom til sykehuset også. Håper det ikke skjer noen enda da.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Om ikke hodet er festa skal en legge seg rett ned fikk jeg beskjed av jordmor. Om en så er på rema 1000. Rett ned og ringe.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 uff..ble nesten litt skremt nå jeg...det med navlestrengen ogsånn:S hva hvis man ikke vet at det er vannet som går da? hvis man har sleti med urinlekkasje hele livet,og at det er vanlig at uhell kan skje på natta..hva om det er vannet som går?:S uff..blir magen litt "mindre" på en måte,eller hvordan har dere gode kjenne tips på dette? hørt at flere sier at det er bankt og at det ikke lukter,men syns det er vanskeli..er første gangen her..noen andre som har noen tips?vær så snill..
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Det er ganske mye vann som kommer, du merker det nok... (at det ikke er urin) Ellers kan vel vannet sive ut også, da kommer det jo litt og litt hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå