Gå til innhold

Hvor "farlig" er det å..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..la min 1 mnd gammel baby få sove i vognen om natten hvis hun foretrekker dette fremfor å ligge i sengen sin? Vet at man sier det er viktig å skille mellom dag og natt, men jenta mi finner ikke roen i sengen sin på samme måte som i vognen på nattestid.. I vognen kan hun sove nesten hele natta gjennom kun avbrutt av én amme og skifterunde, mens i sengen våkner hun i ett sett...

Noen som har noen synspunkt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår sov i bagen som tilhørte vognen den første mnd. Satt den oppi senga.Du kan ikke prøve det da?

Skrevet

Det var lurt! Har en softbag jeg kan løfte over.. så venner hun seg kanskje til at sengen betyr natten :) Takk

Skrevet

Mange babyer liker å ha det trangt og lunt når de sover. Kanskje du kan lage sengen litt trangere med å rulle sammen tepper og legge rundt henne? Eller hvis du har vogn med bag som kan taes ut så kan du jo sette bagen oppi senga. Men jeg tror ikke det er "farlig" at du gjør det, for hun er så liten enda.

Skrevet

Ja, la henne få sove der hun trives best og nyt nattesøvnen selv mens det varer! Min erfaring etter 6 mnd som førstegangsmor er at det meste går seg til av seg selv, ikke stress med å prøve å unngå 'uvaner'.

Skrevet

Ja det er lurt:)

Jeg hadde min gutt i baggen til han var over 3 mnd. Først hadde jeg baggen oppe i min seng og etter ca 2 mnd begynte jeg å legge baggen opp i hans seng. Da han var rundt 3,5mnd la vi ham i sengen uten bagg og det gikk helt fint.

Du kan selvfølgelig ha henne i vognen også men det er litt bedre "luft" hvis du tar baggen ut.

Skrevet

Så godt å høre. Føler meg alltid så ung og uerfaren når helsesøster liksom rister på hodet over alt jeg gjør "feil". Gruer meg til kontrollene på helsestasjonen!! Tulla ligger i det minste ikke i armkroken min lenger.. det var tydeligvis HELT uhørt.. Blir litt sliten av alt man skal passe på, og alle som vet så mye bedre..

Skrevet

Helsesøstere vet neimen ikke alltid best, og er ikke alltid helt oppdaterte heller... synd det skal være sånn, har selv en som jeg aldri har hatt noe glede eller nytte av. Vi har gjort mye på tvers av HS' anbefalinger siden snuppa ble født; bysset og vugget i søvn, ammet i søvn osv., men nå har hun likevel lært seg å sovne selv (stort sett), og var aldri noe problem hverken å flytte henne over i egen seng eller på eget rom. Vi tror hun rett og slett har blitt trygg og harmonisk av å få så mye nærhet som hun har krevd. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...