maskråka Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jenta på 3 år fikk feber i natt. Hun hadde 40 i feber og fantaserte veldig. (Fikk Paracet) Plutselig spente kroppen seg og ble stiv, hun var ved bevissthet og ble redd selv også. Det hele varte ca 4 sekunder. Så gikk det et minutt kanskje og det skjedde igjen. Mannen min tok henne med seg ut i kald luft. Tenkte på feberkrampe, men der er symptomene mye værre og ungen ikke ved bevissthet?? Noen som har opplevd dette? Bør jeg kontakte lege? Det skjedde de to gangene, hun sovnet 5 i morrest og sover ennå.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Synes du skal ringe å høre med lege eller helsesøster.
Nit@™ Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Feberkrameper kan arte seg litt forskjellig fra barn til barn, så det er vanskelig med noe fasitsvar. Jeg hadde jeg kontaktet lege da. Feberkramper er uansett ikke bra. Mellomsten min hadde et lite anfall da han var 2 år, ringte legevakten og fikk beskjed om å komme med en gang, så legene tar det nok alvorlig. Ta en telefon du.
Mom2Two Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Det høres ut som feberkramper. Ikke alle mister bevisstheten. Synes du skal ta en tur til legen, da får du antagelig medisin også, i tilfelle det skjer igjen. Det beste du kan gjøre er å få av alle klær, samt legge våte og kalde håndklær rundt leggene. Det er raskeste måten å kjøle ned på.
temine Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Feberkrampe, jepp! Slike kramper kan vare i få sekunder og opp mot mange minutter. Det er mange som reiser på sykehus ved førstegangskramper for å få opplæring i hvordan de skal takle kramper og forebygge nye, men ikke alle som føler behov for det. De fleste som er innom lege/sykehus får resept på stesolid som barnet kan få om krampene varer over mange minutter. Det viktigste dere kan gjøre er å holde temperaturen hennes nede ved senere sykdom.Gi febernedsettende, lite klær og kald luft (lettere nå på vinteren enn på sommeren da). Og nå første døgn etter en krampe skal hun ha paracet hver 6. time. Jeg ville og ha kjøpt inn ibux-mixtur som dere har stående. Ofte paracet ikke hjelper med å få ned feberen nok, da kan man gi ibux i tillegg. Om hun får kramper flere ganger med rykninger er det viktig at dere beskytt barnet så det ikke skader seg. Det er skummelt å se på, men ikke farlig! Vanlig hos barn opp til ca 5års alder. Og ring lege dersom dere er bekymret. Det er vktig at noen kan forklare dette godt for dere så dere slipper å bekymre dere for evt senere kramper. God bedring til jenta deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå