sally Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 ...og i natt var det null skriking, sov i ett fra 2000 til 0700, kun avbrutt av en smukkinnput ca fem. Og her kommer spørsmålet: Var det dumt kun å gi smukk?? Burde kanskje latt være og se om hun roet seg av seg selv.Tror hun ynket seg mest i søvne. Vil jo ikke lage nye problemer, liksom... Erfaringer??:-)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Hei du:) fjerde natt her også og kun avbrutt med smokk en gang:) Deilig med en natts søvn gitt:) Spørsmålet er jo bare om det fortsetter da... hehe Krysser fingrene:) Hvor gammel er din? Min er snart 9 mnd:)
sally Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2008 Åh, så bra at det går bra med dere også! Jeg er også veldig spent på om det fortsatt går bra i nettene fremover. Det gjelder vel å være konsekvent fortsatt, tenker jeg. Vet du forresten hva vi gjør hvis det kommer en natt med skriking igjen? Går man tilbake til steg en, eller fortsetter jeg der vi slapp, med åtte-ti minutters intervaller? Min lille snupps er snart sju mnd. :-) Selvfølgelig er det kjipt når det sto på, men nå tenker jeg at det har gått letter enn forventet. Deilig.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Jeg vet ikke hva man bør gjøre ang det,jeg har holdt meg til 5 min hele tiden jeg... Men vil vel kanskje tro at dere fortsetter der dere slapp,men kommer kanskje an på når det blir skriking neste gang da. Om det blir om ei uke ville jeg vel kanskje gått tilbake til steg en:) Må fremdeles være konsekvent,er noen luringer disse små,skjønner akkurat hvilke knapper de skal trykke på! hehe Vi får satse på at den værste jobben er gjort unna. Har vært på nippet til å gi opp,er så slitsomt når det pågår. Men er selvfølgelig veldig deilig og få lønn for strevet!! Ønsker deg masse lykke til og skriv en mld i morgen da så jeg får høre hvordan det går i natt som kommer! Håper det går like bra fremover!!
Hvaler83 Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Åh, kan jeg få oppskriften på dette? Den lille gutten min har blitt bortskjemt med å sovne på brystet/magen min hver dag i 6mnd nå!! Mye pga av at han spiser så dårlig, og da vil jeg ikke at han skal bruke opp energien sin på å gråte etter mat før søvn.. Men nå er det på tide at han sovner selv, ikke sant?
heldigec Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Hei dere! Gratulerer med vel gjennomført! Det kommer sikkert et og annet tilbakefall (gjerne i forbindelse med sykdom). Syke barn skal selvsagt ha en annen "behandling" enn å ligge å gråte, men prøv i alle fall å unngå å gi melk på natten. Gi heller vann og smokk så pleier det å gå greit. Ang spørsmålet ved tilbakefall så kan du godt (synes jeg) gå tilbake til korte intervaller igjen dersom det har gått endel tid. Det viktigste er uansett ikke tiden men at man er konsekvent med å ikke ta opp eller gi natt-servering. Min erfaring er at det bare skal en kveld til med litt gråt så er de "i rute" igjen. Vi hadde en måned med sykdom til og fra og endte med å innføre nattmat igjen for å få sove. Men så tok jeg en runde med Ferber og det trengtes kun en kveld med en times gråt før hun var tilbake til sove-rundt. Samme var det med eldstemann.
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Regner med tilbakefall ja... Noe annet ville være for godt for å være sant! hehe Får bare prøve å la være å ta opp(om ikke veldig syk selvfølgelig)! Og gi vann som du sier:) Håper på noen netter med søvn nå,hadde vært utrolig deilig!
sally Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2008 Åh, så slitsomt det høres ut for deg! Men det er jo utrolig hva man blir vant til. Det HS sa til oss da vi var på 6mnd kontroll var at "når hun er over seks mnd og legger godt på seg, er det ikke nødvendig med nattmåltid" Hvis din lille spiser dårlig, er det kanskje ikke tidspunktet for ferber ennå? Men det får du jo vurdere selv...:-) Jeg tror jeg ville begynt å prøve å la han sove alene som første steg. Sett senga hans helt inntil din, legg et plagg du har brukt oppi... (Sorry hvis du allerede har prøvd dette, altså! ) Men ferber, hvis du vil bruke det: Grunnlinjen er å være konsekvent. Den første natta lar du han gråte i 3-5 minutter før du går bort og trøster. (Begynn med tre minutter, repeter det noen ganger, øk deretter til fem). Natt to økes til fem- sju minutter, samme metode som over. Natt tre: sju til ti min. Natt fire: kun ti-minutters intervaller. Og altså: ikke gi deg! Søvneksperter mener problemet kan bli enda verre hvis den lille merker at han har kontroll over deg;-) Lure små vesener::::-) Lykke til!
sally Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 4. februar 2008 Jepp, jeg skriver et minireferat i morgen også!:-) De er noen skikkelige luringer, ja:-) Man tror liksom at de ikke er bevisste når de er så små, men...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå