Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Gutten vår er nå 10mnd og har fortsatt ikke funnet ut av det å drikke selv. Han skjønner ikke at han på løfte koppen/flaska for at det skal komme ut noe. Som oftest gidder han heller ikke fordi han vet at jeg til slutt hjelper han. Prøver å la være slik at han lærer, men det kan jo ikke gå en hel dag uten at han får i seg væske. Er litt bekymret siden han skal begynne i bhg snart og når han ikke drikker selv når han er tørst legger sikkert ikke folka der merke til det. Ikke at han blir dehydrert?!
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 Slike tinger så ulikt. Min mellomste løp bortover gulvet alene da han var 10 mnd og snakket i vei, men å drikke av kopp? Tror han var ca 14 mnd før han endelig skjønte at han skulle tilte koppen, hehe... Eldste derimot klarte dette selv fra han var 7-8 mnd, men gikk mye senere. Barn er ulike og alle lærer alt til slutt :-) Gutten din vil nok klare å signalisere til de voksne at han er tørst på sin måte, peke mot koppen eller finne et ord han bruker for tørst. Bare gjør barnehagepersonalet oppmerksom på dette så passer de nok på.
Gjest Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 gutten min er også 10mndr og han begynte og drikke selv for to dager siden! var akkurat som gutten din. men etter han fikk det til vil han ikke ha noe hjelp med og holde flaska lenger. hehe.. tror ikke du trenger og bekymre deg enda, det kommer nok snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå