august o8 Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 hvordan er det med nattesøvnen deres,jenter? Er i uke 11, og sliter virkelig! Vokner etter et par timer hver natt og ligger og vrir meg i mange timer.. så slitsomt! Er selvfølgelig nesten død når førstegullet mitt våkner i 7 tida:) Mye av dette skyldes veldig tett nese, er det et sympton eller? Har hatt det siden jeg fant ut at jeg er gravid...
Mamma`s lille venn + spire ;) Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 ja husker med førstemann at jeg var veldig tett i nesa. Mener jeg leste et sted at det hadde noe med at blodmengden øker veldig, Går heldigvis over etterhvert:)
Lille-My,75 Skrevet 4. februar 2008 #3 Skrevet 4. februar 2008 Samme her. Sover i 2 timer av gangen - noen ganger 3-4. Ligger og spinner i senga... Egentlig ganske rart å sove så dårlig når man er så slapp og sløv. For å se det positive i det er det bra for kvalmen - for det er lettere å holde blodsukkeret jevnt når man er våken med jevne mellomrom og får fylt på med litt kjeks/frukt :-)
ambumamma Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 her og. er egentlig drit trøtt når jeg legger meg i ti tia, så våkner jeg med jevne mellomrom hele nattan. skikkelig slitsomt
Charlie Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Jeg vaakner 3-4 ganger i loepet av natten. Dessuten er jeg alltid tissetrengt naar jeg vaakner, saa det blir like mange dobesoek. Etterpaa ligger jeg bare og vrir paa meg, og kjenner at det er mye som skjer i magen -mye "murring". Utrolig nok er jeg ikke noe mer troett i loepet av dagen. Er ogsaa i uke 11.
Bifrost 2 barn<3 Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Jeg sliter også med å få god søvn, våkner jevnlig hele natta... Samt at jeg også har vært tett siden jeg ble gravid. Men det med nesetetthet er veldig vanlig, og grunnen til dette er at graviditetsendringene kan øke slimprod i nese og gi svulne slimhinner i bihulene. I tillegg skjer en fysiologisk omstilling av immunforsvaret i svangerskapet, det svekkes, for at fosteret ikke skal bli støtt ut av morens immunforsvar, dermed er vi litt mer utsatt for infeksjoner som gravide. Husk at en ikke bør bruke nesespray som feks Otrivin, men kan bruke saltvannssprayer. For øvrig sverger jeg selv til slikt "nesehorn" en kan få kjøpt på apoteket, og skylle med saltvann.
M&guttane Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Så det er ikke bare meg- nå ble jeg nesten glad. Selv om jeg selvfølgelig ikke unner andre å ikke sove godt på natta.. Jeg opplever det samme som dere- våker mange ganger om natta og det verste av alt er at jeg også våkner tidlig om morgenen- før klokka. Det er IKKE meg- er et skikkelig B-menneske! Skjønner ingenting. Er også kjempe trøtt på ettermiddagen og før jeg legger meg.. Samboer kom med et forslag at det kanskje var kroppen som tilpasser seg våkennetter med amming, osv..:-) Er forresten 6+4
august o8 Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 4. februar 2008 hjelp! Jeg har brukt otrivin lenge nå. iallefall en uke, men bare når det er helt nødvendig. og jeg har brukt den svake som er for barn mellom 1 og 10 år.. jeg må slutte med det da! uff, nå ble jeg bekymret igjen..
Skorpion70 Skrevet 5. februar 2008 #9 Skrevet 5. februar 2008 Godt det er flere....en viss trøst er det jo.... Jeg venter nr 3, er i 8.uke, og har to jenter fra før som krever sitt på ettermiddagen. Da blir det lite påfyll med søvn på dagen... Jobber 100 %, men føler at jeg ikke bidrar i 100 % lengre, selv om jeg sitter på kontoret..... Har faktisk tvidd meg sykt barn dagene som evt. dukker opp i denne perioden, så jeg får være hjemme...rekker en liten lur da.... Er også lei dobeøk, og ikke minst den evindelige tørsten....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå