Gå til innhold

sjekker legen brystene på svangerskapskontroller?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det har aldri min lege gjort.

Har ikke hørt om noen andre heller som bruker å gjøre det...

Skrevet

Nei det har heller ikke jeg opplevd har blitt gjort

Skrevet

da jeg fikk min første for syv år siden sjekka legen brystene mine, men ikke denne gangen...

Skrevet

Hææ???

Hvorfor skulle han det lissom?? Har vært gravid 5 ganger (første for 20 år siden, siste nå) og har aldri fått sjekka brystene.

Har aldri hørt om andre som har fått det heller. Kanskje det er for "spesielt intresserte" leger??

Skrevet

Før i tida var det mange som gjorde det for å "undersøke" om brystene utviklet seg i takt med svangerskapet...

Men i dag vet man bedre - brystene trenger ikke bli særlig ømme eller større under svangerskapet for å gi barnet melk:) Så det har de nok slutta med...

Skrevet

Min lege har gjort det med alle mine tre før og etter fødsel.Dette pga at under graviditet så kan kreft celler ligge latent og utvikle seg.Han har hatt ett par tilfeller av unge jenter som har fått kul i brystet innen ett år etter fødsel.Han sjekker derfor forandringer før og etter fødsel.

Dette har vært unge under 30 år som er aldersgrensa for mammografi.

Har forresten ei bekjent under 30 som fikk oppdaga bryskreft nettop og som har ein liten baby..tragisk.

Skrevet

Når jeg ventet min første så sjekket legen (dette var en kvinnlig lege, om det skulle være noe) min brystene. Men dette var også for å vise meg og være obs på kuler..Det kunne være melkekuler eller de skumlekulene... Men ikke denne gangen...

Skrevet

Nei, hverken jordmora eller legen min sjekker brystene mine.

Skrevet

Mine bryster ble sjekket på første kontrollen jeg var på. Han spurte om jeg ville at han skulle gjøre det, siden jeg aldri har undersøkt dem noe særlig selv. Så jeg sa ja til det.

Skrevet

Som jeg har sagt tidligerer her så er det ene og alene DU som bestemmer om legen skal sjekke brystene dine.............han får ikke sjekke mine,klarer å kjenne om det er kuler i dem selv jeg,og om han kjenner en kul så klarer han ikke å kjenne om det er en kreft kul elr,kjertel o.l. alikevel.

Skrevet

Med min første for 5 år siden hadde jeg en kvinnelig lege og hun sjekket mine. Men slapp heldigvis denne gangen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...