Gå til innhold

Cyster på eggstokken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos gynekolog på fredag. Hadde en sa i oktober. Og nå har menstrusjonen plutselig blitt så rar. Kommer altfor tidlig og bare tull:( Så fant han 2 cyster. Var vist ingen dramatikk iflg han. De skulle vist sprekke av seg selv...Ok. Greit det. Det kjipe er at han sier at det nok blir litt vanskelig å bli gravid nå:( Er det noen som har noen erfaringer med dette? Ikke nødvendigvis å bli gravid med cyster, men i alt i alt... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har fjernet en på venstre eggstokk, fordi den startet å vri seg. Ble skikkelig vondt, omtrent som blindtarmbetennelse, men på feil siden. Ble operert akutt.

Fikk beskjed nå i uka om at jeg har 3 i bukhulen på venstre side, som går ut fra venstre eggtokk. På høyre eggstokk har jeg visst flere og fikk beskjed om å ta kontakt med min gynokolog for vurdering om jeg bør fjerne hele eggstokken fordi det var så mange.

Vanncyster sprekker og forsvinner som regel av seg selv. Men ingen regel uten untak, men i utgangspunktet er ikke cyster farlig.

Noen er mer disponert for å få cyster, og jeg er tydeligvis en av dem.

Fjernet den ene med lapraskopi, de gikk inn rett over navlen, og to steder til lenger ned når de fjernet den ene.

Skrevet

Kjenner ei som fjernet den ene eggstokken sin da cystene ikke sprakk, men flere ganger førte til svangerskap utenfor livmoren. Det var iallefall det de trodde var årsaken. Etter at den eggstokken var fjernet fikk hun barn på "normalt vis".

Skrevet

Jeg har vanncyster på eggstokkene og fikk beskjed om at ca 10% av alle kvinner har det. Har forøvrig aldri hatt problemer med å bli gravid, og legen sa ikke noe om det da det ble oppdaget.

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen:)

Skrevet

Hei,

fikk vite paa sist undersoekelse at jeg har cyster paa eggstokken, men at det ikke var farlig, og at det var vanlig hos 20% av alle kvinner. Hos meg maa de bare holde ekstra oye med det da det er fare for overstimulering ifm IVF

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...