Gå til innhold

Hvordan er du på vinterveier ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg føler meg litt "pudding" på vinterveiene. Etter et par kollisjoner i min ungdom har jeg blitt skjør på en måte.

Til og fra jobb ligger jeg i snittfart på 70-75 km/t og føler jeg alltid lager kø... :-s

Så har vi til gjengjeld drittveier her vi bor da, men likevel...

Hvordan er dere på vinterveier ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ganske flink å kjøre på vinterveier, men så bor jeg høyt oppi nord, her er det vinterføre ofte fra oktober til mai. Skulle jeg hatt "angst" for det så hadde det blitt kjedelig, avhengig av bilen. :o)

Skrevet

Jeg er PYSE!

Men hiver meg ut i det uansett, trenger erfaringen.

Bare hatt lappen i 1 år da.

Skrevet

Jeg vil si jeg er flink og faktisk veldig trygg på vinterveier... Første gang jeg kjørte bil var på vinteren, tok lappen på vinteren og fikk teste meg skikkelig før sommeren kom, jeg innbiller meg at det er en fordel.

Bor et sted det desverre ikke er så mye snø, men er fra og har bodd/kjørt et sted der det er garantert snø, så jeg kjører mye på vintervei hvert år likevel.

(aldri kræsja/kollidert eller kjørt av veien noen gang heller på de 11 årene jeg har hatt lappen)

Skrevet

Jeg er bra sjåfør uansett, og har et par hovedregler:

Avpass farten etter føret, og stopp og slipp forbi dersom det blir kø. Sånn slipper man å få irriterte folk bak meg:)

Tok lappen da jeg enda bodde nordpå, så der måtte vi jo kjøre på drittføre:)

Skrevet

Liker det ikke, men kjører likevel.

Tar det rolig, og slipper heller folk forbi enn å stresse. Her i Bergen er det sjelden skikkelig vinterføre - heller sleipt, glatt og skiftende.

Gleder meg til våren =)

Skrevet

Helt ok. Jeg må innrømme at jeg gjerne er en av de som irriterer seg over de som ligger under fartsgrensen og lager kø, men er det skikkelig glatt så skjønner jeg jo det. Selv om jeg kanskje banner litt, men det er min egen feil :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...