Gå til innhold

Krav om fødselspenger

mamman til snuppa+nurk i magen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva man har krav på av penger ved fødsel, hvis man går på dagpenger? Er det bare enganhsstønad eller har man krav på noe permisjonspenger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil det si at jeg får 80% av det jeg har utbetalt nå, hvis jeg går hjemme i ett år? Er arbeidledig nå, men håper å få meg jobb så snart som mulig. Men har så lyst på en liten en til.

Skrevet

Du får fødselspenger med grunlag i hva du har i dagpenger nå. Det vill etter all sansynlighet lønne seg for deg å velge 100% utbetaling. For det første får du da litt mer utbetalt totalt i foreldrepenger enn med 80%. I tillegg har du krav på dagpenger igjen etter permisjonen. Du vil derfor få mer enn to månedslønner mer utbetalt totalt sett enn om du velger 80% utbetaling. En annen ting er at det gjør deg mer fleksibel i forhold til start i ny jobb hvis det skulle dukke opp noe. Regn på det. Du tjener sansynligvis mye på å gjøre det sån.

Skrevet

Jeg var arbeidsledig da jeg gikk ut i permisjon, og fikk beskjed på Nav at det lønnet seg for oss å ta 100% utbetaling, 80% permisjon. så det har vi gjort!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...