Søtnosmamma Skrevet 4. februar 2008 #1 Skrevet 4. februar 2008 Jeg lurer på om vesla vår for alt for mye mat. Hvor mye mengde i hvert måltid får din "9-måneders-baby"? Vår matdag: 06: Morsmelk 09: En grøtposjon av 8 måneders grøt + frukt og vann (+ mm om jeg ikke er på jobb) 13: Ca. 1 brødskive (uten skorpene) + vann (evt. mm) 16.30: Middag. Lager selv. Mengden er omtrent som i et ferdigglass, evt. litt mer. Til dessert får hun ca. 3 ss med fruktmos. Morsmelk etter maten. 18.30: Morsmelk Jeg gir ikke grøt til kvelds da vi har funnet ut at melka faktisk metter mer enn grøt.
engajente Skrevet 4. februar 2008 #2 Skrevet 4. februar 2008 hei vi kan jo sammenligne hos oss går det 06 mm 08 grøt ca12 brødskive ca14 mm 16 middagsglass + dessert noen dager 18:30 mm 18:45 grøt min sover iallefall da hele natta, er gutt da og utrolig aktiv.
Søtnosmamma Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. februar 2008 Men hvor mye brødskive spiser han. Tar han hele middagsglasset? Vesla gir aldri tegn til at hun er mett, men når måltidet er avslutta virker hun alltid stappmett.
Super-Langbein Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Vår er veldig matglad og spiser mere; cirka følgende: Pupp morgen og kveld, sjelden en skvett innimellom. Vann til måltider og jevnlig utover dagen. 08- 2 grove skiver 11- det samme pluss frukt 14- middag, som regel hjemmelager, ca.et middagsglass evt mer Mellommåltid frukt her en gang 17-18-Grøt
Søtnosmamma Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 4. februar 2008 Ok, da trenger jeg ikke være bekymret for mengden, ihvertfall.
engajente Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Han spiser stort sett en brødskive, og hele middagsglasset han sier ifra da han er mett han. da lukker han munnen og snur seg vekk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå