Gå til innhold

Den gode gamle debatten om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nestlè...

Jeg husker denne engasjerte meg en del når vesla var liten og debatten er fersk igjen inne på Småtroll.

Hva er ditt standpunkt?

Er du dobbelmoralist, som meg?

Hardnakka boikotter eller rett og slett kanskje uengasjert?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er veldig FOR nestle:) Kjempe bra kundebehandling og gode produkter.

Skrevet

Ah, så var det deg igjen da...

Jeg er jo ikke akkurat kongen av boikott selv, men må jo innrømme at jeg både blir opprørt og provosert at måten de fremstår og oppfører seg i den tredje verden. Gjør ikke du?

(altså , jeg har mer enn nok annet å irritere meg over, men litt ekstra er sikkert sunt:p)

Det er jo også relevant for meg når jeg skal ut i jobb eller sitter på eksamen siden det er "mitt" fag...

Skrevet

Kan ikke si jeg bryr meg stort, fælt det der i afrika, men de har tross alt gode produkter som ungene mine i hvertfall har elsket. Collett tålte ingen av mine..og Hipp ville de ikke ha det heller..så da var det få alternativ annet enn NAN siden jeg ikke klarte å amme ut det første året.

Er stort sett Nestlès barnemat det går i her, de har foretrukket Nestlès grøter alle sammen, kjøpt andre også..men det har ikke falt i smak av en aller annen grunn.

Jeg har aldri boikotta Nestlè og kommer aldri til å gjøre det heller...

Skrevet

Her var jeg egentlig heldig når trollet var liten, hun boikottet nemlig helt selv, så det gikk i Hipp og Småfolk frem til hun var omlag året. Men etter det finnes det jo ingenting til dem fra noen av de andre, Nestlé derimot har jo både mat på glass og grøter.

Skrevet

Det er akkurat det der...pluss alt annet Nestlè har befattning med da....jeg mener at hvis slike boikotter skal ha noen hensikt så må man gjøre det skikkelig. Hensiktsløst hvis ikke, og jeg har annet å gjøre enn å fly rundt i butikkhyllene og studere alle pakningene for å luke ut alt som har noe med Nestlè å gjøre når jeg skal handle med 2-3unger på slep og er rimelig stressa i hvertfall :-DDD

Business er hardt kaldt og rått, desverre så blir noen ofre for dette...

Men lurer på en ting jeg, de som boikotter Nestlè, bruker de feks sykker med diamater som kan stamme fra Afrikanske land, gull derfra osv?? Da kan man virkelig snakke om at de støtter noe langt verre enn en noe kynisk matprodusent...

Skrevet

Jeg unngår Nestlèprodukter så godt jeg bare kan. Ihuga ammedame som jeg har vært i alle år,så kan jeg bare ikke være med på å støtte dem.

Skrevet

Jeg er litt fersk i dette.....med baby som ikke har rukket å bli 4 mnd ennå. Men hva er galt med Nestle? Hva har de gjort/ikke gjort i den 3. verden?

(nå ble jeg jo nysgjerrig....)

Skrevet

dette var nytt for meg også... :/ ops

Skrevet

Jeg er ikke spesielt glad i Nestle for å si det slik. Det er jo ett av de få produsentene av spedbarnsmat som ikke har gått med på å forplikte seg til å følge den internasjonale standarden for markedsføring av spedbarnsmat. Dessuten likte ikke gullet mitt det lille jeg prøvde å gi ham av nestleprodukter. Men så lager jo nestle after eight sjokolade...og det er det ingen andre som lager...og da klarer i hvertfall ikke jeg opprettholde total boikott :-D

Skrevet

Jeg har veldig lyst å boikotte, har boikottet en del år siden jeg var 15. Men nå etter vi fikk barn, så har vi faktisk brukt grøten derfra:( Og jeg har ikke satt meg inn i alle de andre produktene de selger heller, desverre.

Skrevet

Hei, dette er jo en debatt som aldri vil ta slutt, den som med så mye annet. Produskjon av merke klær og drikkevarer er jo akkurat samme greie. De driver ikke akkurat rettferdig handel disse digre firmaene, men jeg syns det er vanskelig å være konsekvent. Jeg vet jo at ungene burde spise god økologisk hirsegrøt produsert i Norge, men sannheten er at Nestle lager mat for folk som av og til bor i travelby. Dessuten har ungene mine valgt Nestlegrøten. Joda omjeg ikke hadde introdusert den så hadde de jo ikke visst om den, men det gjorde jeg altså, og den har vært en hit for begge to.

Jeg drikker Cola, for jeg syns det er godt, og det hjelper mot kvalme, selvom coca cola bruker indisk og afrikansk grunnvann til produksjonen. Og jeg syns Både Levi's og Bennetton lager fine og deilige klær, og klarer nok ikke styre helt unna der heller.

Jeg har valgt å legge meg på mellomlista, det kan jeg klare å opprettholde og det er best. da er mottoet "alt med måte" og jeg bruker av de produktene som er laget for rettferdighet og sunnhet. pluss at nå har jeg til og med funnet en butikk med baby og barneklær laget på rettferdigvis, uten at prisen var veldig mye høyere enn de dyreste barneklærne som er laget på uærlig vis, og det var gøy.!

Men altså når det gjelder nestle, jeg bruker grøten, og prøver å holde forbruket av glassene nede.

:-)

Skrevet

Jeg forsøker så godt jeg kan å ikke bruke nestle. Heldigvis falt ikke nan i smak his ungen her, så vi slipper unna med collett:)

Heller ikke maisgrøten falt særlig i smak, så her går det i småfolk og hipp foreløpig. Det sklir ned på et vis:)

Jeg skulle ønske at småbarnsmødre kunne forenes og legge press på gigantbedriften, rett og slett fordi de dreper barn for å tjene penger på barnemat! Det er en merkelig holdning synes jeg.

Det er nok mye uvitenhet rundt om, ingen i barselgruppa mi har hørt om dette...

Den butikken med rettferdige babyklær skulle jeg gjerne visst mer om:))

Skrevet

Jeg fant den i stavanger, men nå vet jo ikke jeg helt hvor du bor. jeg vet at det er en i oslo også. det er ikke en kjede, men de holder på med det smame liksom :-) de er på lag på en måte Forsto jeg. Men jeg husker ikke helt hva den heter, og den har ikke vært åpen så lenge, men jeg kan se hva jeg finner ut om den likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...