Gå til innhold

Koke grøt på havregryn?? (samme som småtroll)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor oke grøt på havregryn??store må de være før de får det?? jeg pleier selv å spise det til frokost, kokt på vann og lurer på om mini på 6,5mnd kan spise den og?? evt fra når kan han det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare å la ham smake det, men start forsiktig, de kan få løs mage av for mye fiber i starten :-) Husk at i barnegrøtene så er det tilsatt jern og vitaminer som ikke er tilsatt havregrynene.

Jeg gir barnegrøt til de er 1 1/2år...i hvertfall til kvelds. Minsta på 9mnd spiser også grove skiver med prim ( med jern), leverpostei og makrell i tomat.

Skrevet

jeg ga gutta mine havregrynsgrøt kokt på lettkokt gryn (små) fra 8 mnd alder. Før det tok jeg havregryn og kjørte det i blender til det ble mel - om vi ikke hadde barnegrøt hjemme.

Kan sikkert gi det før:) Jeg venta pga. klumper som gutta ikke ville ha i grøten.

Skrevet

Takk for svar.! Tenkte å ha det som et alternativ, Mat går ned på høykant, og han har ingen problemer med å spise mat som ikke er helt finmosa. Men merker tendenser innimellom på at han blir lei grøten. Variere med å ha opp i litt forskjellig mosa frukter, bare grøt etc, men kan kanskje da begynne å gi ham havregrøt til frokost feks. Har uansett tenkt å begynne å gi ham brødskiver til lunsj snart så og om jeg fortsetter med babygrøt til kvelds og i tillegg ammer jeg jo morgen/lunjs/kvelds så får han vel i seg det han trenger av vitaminer og mineraler?? eller??

Skrevet

Det høres ut som han får alt det han trenger av vitaminer og mineral ja:) Om du bare gir det en gang pr. dag vil han jo uansett få i seg babygrøt på kvelden.

Det kan være litt heftig for magen med så mye fiber, men han spiser jo andre ting. Om gutten er grøtlei er det jo heller ingenting i veien for å gi to middagsmåltider, gjene med jern i t.d potet, grønnsak og leverpostei (tips fra vår helsesøster).

Har aldri gitt vanlig babygrøt selv, bare kokt selv da vi fikk første. Fungerte like bra.

Skrevet

to middager...huff og huff nå skulle min helsesøster ha hørt deg, da hadde det blitt ris på lanken...hahaha DET måtte jeg hvertfall IKKE finne på:) Ja, tenker også at leverpostei er jo en kjempe fin jernkilde, dessuten spiser han masse grønnsaker. (brokkoli,gulrot,kålrot,sellerirot,potet - går det i stort sett hver eneste dag) Lager middagsmaten og fruktmåltidene selv, men har så langt kjøpt babygrøt, men da prøver jeg å gi ham litt av det jeg lager i morgen så ser vi hvordan det går:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...