Gå til innhold

Mage som vokser??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har termin i slutten av september. Dvs. jeg er i 7. uke nå. Det er ganske rart, men jeg føler meg større generelt. Magen føles oppblåst og brystene har blitt større. Jeg er førstegangsfødende og leser om så mange som ikke merker noe på magen i denne perioden, men jeg føler den ser større ut allerede. Noen som kjenner seg igjen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei. Jeg har det på akkurat samme måte. Men magen føles større på kvelden... Jeg er også i uke 7. Har en del små stikkinger nederst i magen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ogsaa faatt mage. Foeler alle rundt meg kan se at jeg er gravid.. Men det er snodi, aa ha saa stor mage for et lite knoett..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alltid like fasinert over damer som tror de har fått mage så tidlig!!

Du er oppblåst pga at fordøyelsen går saktere gjennom systemet. Det er til fordel for barnet slik at det tar til seg masse næring i denne kritiske perioden...

Derfor føles magen litt oppblåst.

Livmoren er altfor liten til at det er den som syntes. Du kan begynne å se den ca i uke 19...

Hilsen sykepleier og tredjegangsfødende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de fleste skjønner at det ikke er noe som er så veldig stort inne i magen, men man er mer oppblåst som gjør at magen faktisk ser større ut, og når puppene eser ut, føler man seg generelt større. Ikke noe unormalt det, spesielt når man skal bli mor for første gang, og ikke har kjent på dette før....

 

Jeg for min del merker at kroppen endrer seg, selv om jeg vet at det fortsatt er en stund til jeg vil få en liten kul...jeg er veldig spent på hvor stor jeg vil bli å slik, det er jo utrolig stor forskjell på folk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jo du født 2 ganger før så du har jo erfaring på området. Grunnen til at spørsmålet stilles er jo nettop fordi når man leser om tilstanden i 7. uke så skal man liksom ikke se noe utenpå, men jeg føler meg større og spesielt om kvelden og derfor lurte jeg på om det var unormalt?? Jeg skjønner jo også at det som er inni er veldig lite enda...

Men jeg har ihvertfall fått bekreftet at det er fler som føler det på den måten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg har også termin i slutten av september, men merker ikke så mye enda, annet at jeg enkelte dager føler meg oppblåst og tykk i magen. Det er akkurat som om jeg ikke klarer å holde den inn. Til gjengjeld så har ikke puppene mine begynt å vokse i det hele tatt ennå da... Ellers merker jeg lite annet enn at jeg blir fortere sliten utover dagen og at jeg får litt vondt i ryggen når jeg er sliten. Lykke til alle her inne! Jeg er så utrolig spent og så utrolig nervøs. Er livredd for å miste, men håper selvsagt på det beste :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er jo ganske individuellt hvor tidlig magene vokser da.. at du ikke kan se magen før i uke 19 er vel ikke helt sant. Jeg er også tredjegansfødende..(men ikke sykepleier, så da spørst det om jeg tar helt feil,hihi:)

 

Men med min første var jeg ganske stor da jeg var på UL i uke 18. Med nr.2 enda større...dette har jo med hvor mye fostervann du har og hvor stor eller liten du er til vanlig...bl.a..

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...