Gå til innhold

Speilreflekskamera, nikon eller canon...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilket merke er best på speilreflekskamera? Og er det noen som har erfaring med nikon D40KIT? Er det et bra kamera? Ser at det er tilbud på det på elkjøp denne uken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøpte canon eos 400d for en drøy uke siden, er strålende fornøyd så langt hvertfall! Det tar nydelige bilder og er enkelt å bruke :)

Skrevet

Jeg gikk for Canon. Det slår Nikon i en del tester. Et knall kamera!

Skrevet

Ikke prøvd nikon, kjempefornøyd med canon!!!

Skrevet

Om nikon eller canon er best i test kommer jo an på modellen. To gode kamera og de lærde strides om hva som er best.

Har et Nikon D70 og kjøpte det fordi jeg har mange objektiver fra før som kan brukes på det digitale.

Skrevet

canon!! ingen over - ingen ved siden når det gjelder speilrefleks

Skrevet

Vi stusset lenge over det samme, stod mellom Canon d400 og Nikon40x.....Nikon er et litt bedre kamera i enkelte lysforhold, Canon har en selvrensende funksjon som ikke Nikon har.

Alle butikkene jeg var innom sa det samme, at dersom man kommer til å bruke kamera mest automatisk burde man velge Canon. Nikon er ikke like intuitivt å bruke, og man må trykke mange ganger for å komme frem til enkle funksjoner. Canon er mer brukervennlig.

Vi valgte Canon.....

Ah...så nå du ser på et Nikon d40kit!! Det er overhode ikke det samme som Canon d400!! Er ikke i samme klasse på en måte...ligger i klassen under....Har ikke forhørt meg så mye om dette kamera....

Skrevet

Vi har selv Nikon D40 og er forøyd med det, men tror Canon kommer best ut i test. Søsta mi har Canon 400 (tror jeg) og hun er knallfornøyd

Skrevet

Takker for svar alle sammen! Kanskje det heller mer mot canon siden alle utelukkende er fornøyd med det...

Skrevet

Hvis jeg var deg , så ville jeg dratt i butikk og holde litt i kameraene !

Ikke hør på hva andre syns er best , men test kameraene og velg selv ...

Vi har Nikon D70 , og er strålende fornøyd. Vi testet Canon 350 samtidig , men vi likte Nikon best !

Skrevet

Kommer nok an på hva du skal bruke det til:-)

I min bransje hvor det er mange proffe fotografer, så ser man at Nikon går igjen oftere enn Canon:-)

Skrevet

Vi har nikon D40... med vårt bruk ,er vi storfornøyd med det:)

Skrevet

Canon eos 400D har vi.. Godt kamera :-)

Skrevet

Veldig fornøyd med D40 vi:) Min mann er best til å ta bilder og han er veldig fornøyd.

Har flere fotografer i familien og de anbefaler nikon fremfor canon. Særlig med disse rimelige speilreflekskamerane har det vært en del småfeil med cannon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...