Gå til innhold

Hvordan går det med dere mars-jentene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er selv vært sykemeldt siden 2 januar...Spent på om jeg får ny frem til perm. Har ikke jobb heller så trenger vel streng tatt ikke sykemelding men men...får høre med legen på tirsdag...Kontroll da...

Ellers så er formen som der..Går opp og ned...Noen dager ønsker jeg at babyen kan komme nå og andre ganger ikke...

Hvordan er formen deres da???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sliiiiiiiiten....

Jobbar 50%. 2 veckor kvar tills perm startar.

Phu..

Får inte sova på nätterna längre och har ont i hela kroppen nu.

Har gått upp nästan 30 kg i vikt.. så det är fruktansvärt tungt..

Ska på kontroll i morgon hos läkaren, får se vad hon säger.

Blir minimum 50% sjukskrivning vartfall.

Önskar babyen kommer före termin. :-)

Skrevet

Ligger et par uker etter deg i løypa - har termin så sent i mars at det nok fort kan bli april...men håper på marsbarn! Jeg har fått 40 % sykmelding frem til perm - det var litt surt å svelge, men VELDIG riktig nårjeg først fikk den prakket på meg. Så det går veldig fint nå, var utrolig sliten før den kom :)

Begynner selvsagt å bli litt utålmodig...men har bestemt meg for å ta det med ro og nyte tiden frem mot fødselen,og stresser ikke med å få alt klart. Tenkte å vente til permen begynner før jeg sterter med vask av sengetøy/klær, oppsetting av seng osv - har det travelt nok frem til da, og gleder meg til å pusle med det her hjemme når jeg har "helt" fri :)

Har begynt på bringebærbladkapslene, da!! :)

Skrevet

Termin om 4 uker her. Er blitt sykemeldt selv jeg pga isjasnerva og litt stress:(... driver eget firma så det er vanskelig å la være å jobbe, men har heldigvis fliiinke medarbeidere som tar seg av sirkuset! Når jeg ikke jobber har jeg det helt fantastisk, går lange turer med bikkjene, ordner med dyra, enkelt husarbeid og prøver å være kreativ. Sover fremdeles som en stein hele natta. Siste dobesøk i 23.30 tida og første i 7tida, sover like fint på ryggen som på sidene. Føler meg veldig heldig for å ha et så fint svangerskap og nyter det nå veldig masse:) Mannen min har vært bortreist (helt på andre siden av jorda!) i 2 uker og kommer hjem på fredag, gleder meg utrolig til det!!! Savner den trygge armkroken og fellesskapet! Venter på babyen, men han trenger ikke komme før terminen. Dette er førstemann, så jeg trenger all den tid jeg kan få til å bli noenlunde "klar" for dette, selv om man selvfølgelig aldri blir helt klar;)

Skrevet

Har termin i slutten av mars,men har vært ute i permisjon siden slutten på september pga av tidligere svangerskaps komplikasjoner å en sjef som ikke hadde planer om å legge ting litt mer til rette etterhvert. For å sittere min sjef: Jeg er en byrde som gravid,en tung klump rundt foten hans.

Kjempe kjedlig å gå hjemme så lenge,men nå syns jeg det går greit:)

Får ikke gjøre noe da mine to første kom 4 og 6 uker før termin. Har verdens beste sambo som er forståelsesfull og kjempe hjelpsom.

Er oppe mellom 4-7 ganger om natta for å hilse på doet,litt lei akkurat det,ellers skal jeg ikke klage:)

Skrevet

Kjenne meg igjenn her. Sliten, ønske å føda no sånn at eg blir kvitt bekkenplagene, magen som e i veien, "kondisjonen". Men samtidig, så e det litt skummelt å tenka på at det e så kort tid igjenn, for eg lure på kor masse tid eg får før eg ikkje har tid til noke ant enn baby og sønnen min på 19 mnd. :S Og prøve å benytta tio eg har no te å finna på kjeke ting sammen med sønnen min, e så redd han ska føla seg glømt og oversett når babyen komme. Ska jo gi han MASSE oppmerksomhet, men e bare redd for at han ska føla seg forlatt :(

Skrevet

Har termin i slutten på mars, og er nå 100% sykemeldt. Har vært det i 2 uker nå. Jeg jobber nattevaktstilling som sykepleier på en heftig psykiatrisk avdeling, så legen syntes det var på tide å bli hjemme. Synetes det var vanskelig i begynnelsen, men kjente også at jeg begynte å sove dårlig på dagen og var derfor veldig sliten på nattevaktene. Synes nå det greit å være hjemme.

Er oppe på do 3-6 ganger om natta, våkner av halsbrann og evt. tett nese, slim i halsen. Kjenner litt til bekken problemer, så vondt å snu seg i senga, vondt å gå etter å ha sittet/ligget lenge. Utenom det, er jeg i knall form, og bare nyter svangerskapet.

Har begynt å pusse opp rommet som skal være babyrom, vasket alle klærne, det mest fordi vi fikk vaskemaskin i leiligheten, og jeg måtte teste ut maskinen. :-) Kjenner jeg begynner å bli utrolig spent på jenta i magen. Gleder meg utrolig til å treffe henne. Og mannen begynner å bli helt i hundre.....sier hver dag nå at han gleder seg til å bli far, og nesten ikke kan vente til hun kommer. Så alt er i grunnen bare fryd og gammen her....:-))

Skrevet

Har vært sykmeldt 100% siden 1 januar. Hatt problemer med bekken/rygg, men dette har blitt litt bedre nå som jeg ikke jobber lenger ( er sykepleier på sykehusavdeling ). Ja nå begynner det for alvor å bli tungt dette her, sliten av den minste anstrengelse. Ellers så har jeg ikke vært i form siste måneden heller...plaget med slapphet og kvalme. Mitt største problem er vel at jeg ikke får sove skikkelig. Jeg våkner hver time og av og til hver halve time gjenneom hele natten, og har gjort dette siden midten av november. Så begynner å bli rimelig utslitt av søvnmangel nå ja.Er veldig heldig om jeg noen netter sover 1,5-2 timer sammenhengende i det hele tatt på en natt. Så her er det mye trakking frem og tilbake fra stue, kjøkken, soverom og bad på nattestid. Heldigvis har jeg en samboer som sover godt, slik at han ikke våkner hver gang jeg står opp...for da hadde jo han vært minst like utslitt som meg selv. Jeg er jo sykmeldt nå, så det går jo for så vidt greit å sove lite, men kommer til å være veldig sliten og trett til fødselen og til babyen kommer da...og det er ikke helt bra

Skrevet

Er også sykemeldt =/

Har skikkelig slitsom bekkenløysning, og treningsforbud pga sterke kynnere. Jm har sagt at jeg kan trene litt igjen når jeg har passert uke 34 (neste mandag:), for da er det ikke så farlig dersom fødselen skulle sette igang. Gleder meg til det :o)

Dagene blir litt lange, og jeg ser veeeldig frem til fødselen. Er lei av å være stor, og sliten, og lengter etter babyjenta vår.

Skrevet

er veldig lei jeg...syns ikke det er så stas å gå gravid som alle skal ha det til... gleder meg til prinsessa mi kommer=), men er veeeeeldig lei. Jobber fullt enda, og kunne nok gjort det så og si frem til termin. Synd vi ikke kan velge det selv, vet ikke helt hva jeg skal finne på hjemme i tre uker... Blir kanskje ks da hvis jenta ikke snur seg eller de klarer å snu henne ved neste kontroll..da kan det jo hende det går litt fortere...

Skrevet

Er sykemeldt fra nattevakter og 12-timersvakter, men jobber ellers som vanlig i noen dager til. Har siste vakt nå på fredag som kommer. Så da blir det vel i overkant av 3 uker til termin.

Har det stort sett greit. Merker jeg blir fortere sliten nå enn før, og har enkelte dager dette kjennes bedre på, spesielt i ryggen. Men kan ikke klage. Har en samboer som støtter meg hele tiden selv om jeg ikke smiler, så jeg har det godt:-)

Nattesøvnen er det litt verre med. Har vel ikke sovet en hel natt siden jeg ble gravid jeg, så er forsåvidt vant med det nå. For tiden løper jeg på do rett før jeg legger meg, en gang før jeg sovner, 2-3 ganger på natta og med en gang jeg står opp. Skjønner ikke hvordan jeg kan produsere så mye, drikker jo ikke på lenge før jeg legger meg:-) Men det positive er vel at kroppen er forberedt på evt kommende våkenetter.

Har litt delte tanker når det kommer til fødselen da, men men...hvor ille kan det bli?? Andre får jo flere barn etter en fødsel, så SÅ ille kan det vel ikke være uansett smerte.

Så nå gleder jeg meg bare til lillegutt finner ut at han skal komme og vi får bli kjent med han som har bodd i magen min i snart 9 mnd:-)

Skrevet

Hei på dere:)

Jeg har ul termin 5 mars og gleder meg svært til den lille skal komme nå snart! Det begynner på bli tungt ja - men jeg hadde et tyngre svangerskap forrige gang... Så jeg skal ikke klage:) Hadde det ikke vært for skikkelig dårlig nattesøvn!

Har vært sykemeldt leeenge fordi jeg jobber i et "risikoyrke" hvor det ikke egner seg med voksende mage - så tida har blitt lang (gudskjelov har jeg barn fra før som fyller tida mi)

Ellers har jeg alt til babyen klappet og klart nå:)) Nytt barnerom, med allskens praktiske og kanskje ikke fullt så praktiske men veldig fine barne"ting". Klærne er vasket og på plass.. Eneste jeg ikke har ordnet er sykehusbagen enda (er ikke helt sikker på når jeg skal begynne med den)

Et tips til alle som snart er ferdig gått i svangerskapet; NYT de siste ukene - de går egentlig kjempe fort når man ser etter seinere...

Lykke til videre:))

Skrevet

Artig tråd:)

Jeg har UL 12 mars (10 dager etter min egen, så her krysser vi fingrene), og har vært sykemeldt siden tidlig oktober. Tiden fremt til nå har midlertidig gått ganske kjapt, men nå kjenner jeg at jeg er kjempelei!

Dette er min nr 3, og har vært det tyngste svangerskapet fysisk. Har bare vært helt utmattet, og brukte laaaaaaaaaang tid på å komme meg etter at jeg ble sykemeldt, men januar har vært en super måned. Nå kjenner jeg derimot at jeg ikke har så mye overskudd, og derfor blir jeg sittende endel med dataen:P Har ikke vært superaktiv på BiM til nå, men blir sikkert utrolig slitsom de siste 4 ukene:)

Har nesten alt klart, unntatt seng og madrass, men de er på vei. Også må jeg vaske ullklær, voksiposen, lufe dune etc.. sånn småting jeg kan gjøre på de dagene jeg ikke orker å gå ut. (Kjenner at det kan bli endel av de i februar..)

Kos dere alle med magene. Og dere førstegangs, følg rådet til falck om å nyte de siste ukene.. De kommer aldri tilbake, så slapp av og bygg opp litt overskudd til babyen kommer!

Skrevet

er sååå lei nå, men ikke termin før 13mars, håper noe skjer før den tid.

Er nå så avhengig av sambo, at han må være her hele tiden (klarer ikke løfte Atekatten opp på stellebordet, ekstremt trøtt etc)

Så har dårlig samvittighet også (ja, vet det ikke er noe å gjøre med, og at jeg må passe på den lille i magen, men savner å ha det som jeg hadde det med Atekatten)

Skrevet

Er nå sykmeldt pga sterke kynnere. Det har bedret seg betraktlig siste uka, så nå går jeg og er "frisk" og dårlig samvittighet for t jeg ikke er i jobb..., Tenker akkurat det går vel over snart :-) Har termin i slutten av mars,så må vente enda en stund til jeg kan begynne å starte nedtellingen for alvor. Prøver å trimme og ikke kjede meg om dagen...

Skrevet

Jeg har termin 24.mars og er heldigvis ikke lei enda. Er 100% sykemeldt pga høyt blodtrykk og kommer til å være det til permisjonen starter. Det er litt kjedelig og litt deilig (mye stress og kaos på jobb).

Klør i fingrene etter å vaske og ordne med klær og sånt, men skal vente litt til ;)

Skrevet

Er sykmeldt jeg også, pga bekkenløsning og tilrettelegging på jobb. Har vært sykmeldt siden før jul.

Så jeg begynner å kjede meg ganske mye og er ganske lei. Men samtidig blir jeg veldig skremt når jeg ser at termindatoen min nærmer seg - synes det er litt skummelt det her. (Venter min første)

Men jeg tror hodet til babyen festet seg for en uke siden, er ikke sikker for jeg har ikke vært på kontroll enda. Men bekkenløsningen er mye bedre. Gjør fortsatt vondt å gå, men jeg klarer å gå =) Så nå går tiden litt fortere igjen siden jeg kan gjøre litt, men som sagt så kan godt tiden stanse litt nå, da jeg merker at nervene begynner virkelig å komme nå.

Skrevet

Har 33 dager igjen:) og nå føler jeg meg diger,fått elefant føtter.Klarer såvidt ta på sokker selv:) Er sykemeldt så det kan fort bli lange dager hjemme. Men prøver å finne på noe hver dag, ellers kjeder jeg meg enormt! Barnerommet er klart nyoppusset, nesten alle klærne er vasket og lagt i kommode. Er inne der hver dag og barer smiler:)

Men jeg tenker mer og mer på fødselen nå....hvordan blir det egentlig...hvordan er de forferdelige smertene alle beskriver osv,

Er jo utålmodig og vil ha han ut NÅ , men til gjengjeld så har jeg kanskje godt av disse ukene til å forberede meg mentalt..prøver i allefall.

Har også startet med bringebærbladkapsler nå.

Noen andre gode tips til forbereding av fødsel???

Skrevet

Har termin med nr.3 den 7.mars, men er LEI!!! og håper at gutten bestemmer seg for at han ikke vil vente så lenge med å hilse på resten av familien (har fått begge de to andre en uke før termin). Har vært sykemeldt siden i slutten av august pga. en veldig stressende jobb, og at jeg har hatt en MA, en SA og en exu mellom nr.2 og denne. Legen mente at dersom jeg ville ha flere barn, så måtte jeg lære å ta det litt med ro. Har i tillegg en mann som er pendler og bor borte 2/3 av tiden, så kjenner at jeg nok har trengt disse månedene på å hente inn et lite overskudd.

Har hatt mye kynnere siden uke 20, men nå begynner de å bli vonde, og i tillegg har jeg de siste dagene fått et ekstremt nedpress (kjennes ut som om bekkenet skal dele seg). Er klar for å føde nå, men samtidig kommer ikke mannen min hjem før om 10 dager, så det er vel best å knipe igjen en stund til:)!?

Skrevet

Har termin 4 mars, så kjenner jeg begynner å bli veldig spent nå og gleder meg masse :) Er egentlig ikke så lei, bare sliten innimellom pga kvalme og oppkast og bekkenlåsning, men ellers har jeg det veldig bra. Sover kjempegodt på nettene, og det hjelper nok veldig på. Dagene er fylt med husarbeid og kos med lillemor på 3 år, så tiden flyr. Enig i andre her som sier at det er viktig å ta vare på denne siste tiden. Ukene går fort nok som det er, og når babyen først er kommet så er det mye man plutselig ikke får tid til/mulighet til lengre. Så vi koser oss masse hjemme :)

Skal på kontroll hos jordmor idag, så er spent på om babyen ligger med hodet ned eller ikke. Synes fortsatt det kjennes ut som den snur seg både hit og dit, så er litt usikker på hvordan leiet egentlig er pr dags dato.

Skrevet

Har termin 5 mars, gleder meg veldig til knøttet kommer. Er sykemeldt pga bekkenløsning, men bare prøver å fylle tida med å være positiv, det er ikke lenge igjen nå! :)

Dette er vårt første barn så jeg kjenner jeg er litt usikker på hvordan jeg skal takle dette lille vidunderet og livet etter. Men det går sikkert kjempe bra når h*n er kommet ut. Jeg har en fantastisk samboer som heldivis er her og gleder seg masse han også!!

Svangerskapet har gått kjempe bra! Ikke var jeg kvalm i begynnelsen, ikke har jeg vært syk, ikke har jeg vel egentlig noe å klage over! Fikk bekkenløsning for 3 mnd siden ble sykemeldt nå 17 januar- ut til permisjonen starter den 13 februar. Kjenner at det begynner å bli tungt, sliter med å sove ordentlig på nettene, orker ikke så mye sprell lengre men ellers fint!! :) Barnet har det visst veldig bra, :) jeg var en stund redd for at barnet var veldig stort, men vi har fått konstantert at jeg har mye fostervann, derav den litt vel store magen. :) H*n ligger med hodet ned og har gjordt det siden uke 27 men har ikke festet det enda. :)

Lykke til alle sammen! :)

Skrevet

Jeg har termin 26.mars. Kan jo fort bli april men satser på mars :-)

Jeg er IKKE lei enda. Hvis jeg uheldigvis skulle kommet til å føde nå så tror jeg at jeg hadde følt meg litt snytt for tiden og lite klar kan man si. Gleder meg til permisjon og å få oppleve at magen bare blir enda større :-)

Er førstegangsfødende og tror jeg trenger den tiden jeg kan få :-)

Ellers så har jeg hatt et veldig problemfritt svangerskap hele veien, noe som er kjempebra. Sover enda utrolig godt om nettene og flyr ikke på do en eneste gang.

Har fått vite på Ul at vi venter jente, men tør ikke å tro noe som helst før vi ser hva det blir. Skulle ikke forundre meg om vi er av de prosentene de har sett feil på, men hva gjør vel det. Gutt eller jente - ALT er 100% velkomment for oss.

Jeg gleder meg masse til å bli mamma :-)

Skrevet

Har termin 20 mars, begynner å bli sliten nå kjenner jeg... Tulla i magen ligger laaaangt oppe i ribbeinan så er slitsomt å ikke kunne sitte normalt, best å ligge....

100% sykemeldt i flere månder nå pga ikke tilrettelegging på jobb + vond rygg og hofter.....

Formen her egentlig vert kjempe god til nå... men den siste uka har jeg vert små svimmel å kvalm, til tider vondt i hode.... En del vann har jeg også fått, og sliten/øm/vond i øverste del i magen, så skal ta dette opp med jordmor på fredag........

I dag har jeg begynt å vaske klær, pledd, sengetøy og håndklær til tullemor..... Tenkte jeg måtte begynne, mens jeg ennå har krefter til det.... Har kjøpt inn alt, skrudd opp og satt på plass.... så når jeg er ferdig å vaske klær+++ så er alt klart til lille Emilie kommer :o)

Gleder oss kjempe mye....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...