En snupp - og en knert i magen Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 å skulle skryte av seg selv i en søknad... Jeg har liksom ikke helt gitt opp å søke jobber enda, er 4 mnd nå og tenker at en mnd til kan jeg alltids søke litt. Og nå dukket det opp en stilling jeg virkelig har lyst på, men hvordan skrive det uten å skrive "Jeg vil så gjerne ha denne jobben, please, please..." Krysser fingerne og håper på det beste...
Nordlyspar♥ Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Her er noen tips: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/03/01/392257.html eller http://www.tvibit.net/unginfo/info/arbeid_bolig/arbeid/hvordan _skrive_soeknad.shtml Lykke til
blirjegsnartmamma Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Helt enig! Søker på jobber selv, vanskelig..
bittelill Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Du trenger ikke skryte av deg selv, jeg vil faktisk si du ikke skal skryte av deg selv. Du skal forklare dem kort og konsist hvorfor akkurat DU passer til den aktuelle stillingen. Og det trenger du ikke gjøre ved å skryte. Har du riktig utdannelse i forhold til stillingen? Erfaring som kan være verdifull i en slik stilling? Personlige egenskaper som passer bra i en slik stilling? Du skal ikke fortelle hvor flink og flott du er, bare beskrive hvorfor du ville klare en slik jobb Bare et lite tips for å endre psykisk innstilling.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Det du svarer henne her er ikke rett i følge de kursene jeg har vært på om jobbsøking... Jeg har lært at det er viktig å skryte av seg selv, MEN DU SKAL IKKE SI NOE SOM IKKE ER SANT. Det er ikke tiden for å være ydmyk når man skriver søknad, her gjelder det å formulere seg slik at den som leser søknadene legger til side akkuratt din, og ikke kaster den i søpla sammen med en haug andre søknader. La søknaden din skille seg ut positivt!!! :-) http://www.nav.no/AkademiaWeb/modul12.do?sideNr=1 Selv hadde jeg mye igjen for å lese gode råd og veiledning på bl.a. NAV sine sider. (Jeg fikk fast jobb etter første søkerunde). Good luck!!! :-)
Bullock Skrevet 4. februar 2008 #6 Skrevet 4. februar 2008 Ja, jeg er enig med anonym over her. Må tørre å være litt ''utenom det vanlige'' slik at man blir lagt merke til, men ikke overdrive heller! Lykke så masse til. Hvilken jobb er det forresten? Av ren nysgjerrighet.
Putte68 Skrevet 4. februar 2008 #7 Skrevet 4. februar 2008 Jeg er også enig med anonym her, man må skille seg ut. Men på en positiv måte. Et annet tips er å legge inn et bilde av deg selv på cv'en din. Tenker da på et passbilde som du legger til i høyre hjørne på første side.
bittelill Skrevet 4. februar 2008 #8 Skrevet 4. februar 2008 Jaja nå sa jeg ikke akkurat at hun skulle anonymisere seg i søknaden. Jeg mener bare at det ikke trenger å være skryt... Mye viktigere å treffe på at en har kunnskap om eller erfaring med det de faktisk er ute etter enn å ramse opp alt man er god til. Men for all del, det er viktig å ikke forsvinne i mengden også. Lykke til i alle fall. Det går helt sikkert fint
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2008 #9 Skrevet 4. februar 2008 Heisann. Søknaden ble sendt i går kveld, FoU-rådgiver og på mange måter drømmejobben. Jeg endte til slutt opp med en mellomting av alt jeg fant på nettet- La vekt på hva jeg har av kompetanse som er viktig for jobben ut fra det som sto i annonsen, men ramset også opp hvilket kvaliteter jeg har som jeg mener gjør meg til den rette for stillingen. Så får vi se da Takk for alle gode råd. Selv om man ikke alltid følger alle, så er det flott å få litt innspill når man har kjørt seg fast selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå