Gå til innhold

begynner å bli nervøs.

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg har ligget rett ut med influensa sia onsdag.har hatt veldig høy febar i 5 dager nå.jeg spyr å spyr å spyr. har vell siden onsdag fått i meg 3 brødskiver, ei flis med pizza grandiosa og noen skeier med grøt.som fint har kommet opp igjen. har hostet opp blod. å er veldig svimmel. begynt å få litt kynnere å kjenner at blodtrykket mitt ikke er til å skryte av.har ikke sovet mer enn 4 timer siden onsdag. er så redd for at alt dette har skadet den lille. er 12 uker. er så redd. kjenner litt bevegelse til vanelig men ikke masse i dag!! hjelp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lille tar vist det den skal ha.. noe som gjør at du føler deg bare verre.

Men du hoster blod, det er IKKE bra. Er det litt blod, sånn hostet på deg noen rifter i slimhinnene (gjerne striper i slim som kommer opp), eller mer blod? Er det mye blod ville jeg dratt til legen med engang! Om ikke ta noen stikkpiller med paracet (du skal ikke ha veldig høy feber og stikkpillervkaster du ikke opp), og dra til legen i morra tidlig.

Skrevet

er ikke bare blod . d er blandet med slim. skal ta meg en tur til legen i morra.

Skrevet

takk for svar foresten. ser du har termin på samme dag som meg =)

Skrevet

Hvor mye blod har du hostet opp? Hvor lenge har det vart? Hva i alle dager er det som feiler deg?? Å hoste opp blod er ikke bra, jeg ville vært livredd hvis jeg var deg.

Skrevet

d er ikke rent blod. blandet med slim.jeg er ganska redd ja. ringte legevakta. han sa bare at så lenge d var blandet med slim var d ikke farlig. men jeg skulle ringe med en gang i morgen tidlig å få meg en time

Skrevet

Kanskje det går an å formulere seg litt annereledes enn "jeg hadde vært livredd hvis jeg var deg" - det var virkelig ikke særlig konstruktivt. HI ber om råd, og det er da ikke nødvendig å skremme henne.

HI: Nedenfor er link til en artikkel om blodig hoste. Det skal tas alvorlig, og du bør nok snakke med legen i morgen, evt ringe legevakten nå og forklare situasjonen for dem (de kan sikkert vurdere alvorlighetsgrad greit over telefon), men det høres ut som dette er relatert til luftveiene, og da er det nok ikke tale om de mest alvorlige diagnosene :). Antakelig er det bronkitt eller noe slikt, som helt er helt greit å behandle.

http://www.helsenytt.no/artikler/hoste_brystsmerter.htm

Skrevet

Du hadde allerede ringt, ser jeg, så bra - da er du i alle fall litt beroliget :) God bedring!

Skrevet

Ofte når jeg kaster opp kommer det friskt(slim-blodtilblandet) blod på slutten.Sliter selv med sv.sk.kvalme. Det samme skjedde når jeg hadde lungbet for noen år siden og det kan skje ved kraf hoste anfall og bronkitt. Det er ikke farlig-kun og som regel blod kar som sprekker. Derimot hvis man kaster opp mengder og mørkt-kaffegrut lignede er det farlig. det er tegn på magesår! Og blodtilblandet skum ut av munnen er lungeødem og det er ikke bra. Atså mengde og farge er av betydning. Slik som HI beskiriver virker det som noe ufarlig,men selvsagt lurt å nevne for lege. Slimhinnene blir skjørere under et svangerskap.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...