Gå til innhold

Realkompetanse ved studier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har erfaring med å søke studier på grunnlag av realkompetanse?

Hva slags studier ble søkt, og kom du inn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har søkt opptak med realkompetanse nå...spent på om det går....

Skrevet

Så bra å høre at iallefall noen har kommet inn. Har inntrykk av at det nesten er umulig...

Hvor i landet kom du inn smile:o)?

Hva og hvor har du søkt mammantilerlend+andrea?

Skrevet

jeg har søkt på barnevernspedagog i fredrikstad.....håpe de ikke er kjipe på inntaket her =)

skal du søke??

Skrevet

Nord i landet, men dæm e restriktiv så man må ha en skikkelig god søknad. Ha gjerne gode referanser også.

Vi va flere i min klasse som kom inn på realkompetanse, nåkka som e uvanlig. Men det som overraska oss og høgskolen va at vi lå helt i toppen hele veien både i praksis og karaktermessig. Vi diskuterte det mye å kom fram til at det kanskje kom av at vi va mer motivert siden vi kom inn på studiet på "nåde" (vi skulle vise at vi ikkje va sinke sjøl om vi kom inn på realkompetansen) og ikkje minst at vi hadde mye praksis.

Skrevet

Ok. Men skriver jeg en personlig søknad i tillegg til annen dokumentasjon (attester, vitnemål etc.)?

Ja jeg tenker på å søke nå *mamma'n til*erlend+andrea. Holder på med studiekompetansen nå da, men det skader jo ikke å søke med realkompetanse for det, kommer jeg inn så er jo det bare topp :)

Skrevet

Eg kom først inn på sjukepleier deltid i Porsgrunn men satte meg på vente liste på internasjonal markedsføring i Bø i Telemark og kom der med realkompetanse.

Eg skreiv ikkje noko anna søknad enn den som var på nett. Kva vil du søke på??

Skrevet

Har litt forskjellige alternativer, men det blir noe innen helse-sosial i oslo. kanskje sosialt arbeid.

Den du fikk på nett ja, nå er det blitt sånn (var kanskje det da du søkte og) at jeg får tilsendt et omslagsark fra de studiestedene jeg søker hvor jeg skal legge ved attester og vitnemål og antageligvis skrive søknaden :)

Skrevet

Du sender først den på nett også må du legge ved etterpå med rett kopi stempel osv. Men eg skreiv ikkje noko ekstra enn den på nett, det andre er jo bare ferdige attestar og vitnemål osv.

Søknaden sendte eg på nett også ettersendte eg resten

Skrevet

Jeg søkte sykepleien og kom inn, er hjelpepleier fra før og har jobbet x antall år og var gammel nok;)

Skrevet

Ja, skreiv en egen søknad i tillegg til annen dokumentasjon. Men det var en søknadskjema skolen hadde formet slik at du svarte på spm, pluss et lite essay om meg selv.

Skrevet

Så fint å høre at det er flere som har kommet igjennom nåløyet, da er det kanskje håp :)

Virker som det er litt forskjellig praksis fra lærested til lærested da, m.t.p hvordan søknadene utfylles :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...