Gå til innhold

Tips til hvordan man lettere kan gi astma medisin til de små??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på snart 10 mnd som akkurat har begynt på ventoline og flutide. Han stritter imot og hylskriker når vi skal gi han dette. Og vi må da holde han fast og være to. Han skal ha totalt 6 inhalasjoner i døgnet (ventoline x 4 og flutide x 2).

Har prøvd at storesøster gjør dette samtidig. Kolben er av typen for de minste som er med bilde av en bamse på. Prøver å distrahere han med leker. Lar han leke med kolben før og etter, men ingenting hjelper. Blir jo vanskelig å gi han dette, spesielt når vi er alene.

Er det noen som har noen gode tips om hvordan gjøre dette på en mindre "brutal" måte???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe han liker å se på, eller leke med(kanskje noe han ikke får leke med til vanlig(fjernkontroll eller noe) som han kanskje kan få leke med i det han skal få medisinen. Som en liten belønning på en måte..

Vanskelig å si egentlig..

Håper det ordner seg etter hvert.

Skrevet

hei

jeg begynte med kolbe (pulmicort & ventolin) da småen var 6 mnd.

Til å begynne med var det skriking og hyling. Vi telte alltid til 10, slik at han etter hvert skjønte når det var over. Vi måtte også være 2 til å begynne med, men man lærer seg et grep for å holde barnet slik at du slipper dette. Det blir bedre!!

Skrevet

Takk for svar. Kommer til å prøve det meste og satse på at det blir bedre ja. Han må jo ha medisinen.

Ikveld var jeg alene og da satt jeg han i bilsete, det fungerte litt bedre, men han hylskrek da og. Teller til 10 her og for at han skal skjønne når vi er ferdige....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...