Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Sambo og jeg venter vårt første felles barn om en stund, og det har vært et sant helvete siden vi begynte vår vei sammen. Han har tre fra før, deriblant en stk på 18 år. Det har kun vært provokasjoner og demonstrering fra h*nnes side fra dag èn, mao et meget betent forhold. H*n er aldri her på besøk, gjort det klart at h*n ikke vil ha noe med baby og gjøre. Har hele tida sagt at jeg makter ikke ha dette stebarnet på besøk på føden - helt ok om h*n kommer når jeg er kommet hjem. Men oppholdet på føden er noe spesielt, og jeg tenker at jeg vil ikke ha en person der som jeg VET kommer til å lage kvalme. Men hva skal jeg gjøre??
mamma til twins Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Du kan gi beskjed til mannen din om at det er mulig du ikke orker noe særlig besøk på sykehuset. Men synes ikke du kan eksludere kun en person. Da får du heller gjøre dette gjeldende for de aller fleste, ihvertfall alle barn.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 "voksne" (18-år) mennesker som bare er ute etter å skap kvalm har ingenting ved en barselseng å gjøre. Men det er vel ikke en veldig aktuell problemstilling ettersom han/hun ikke vil ha noe med baby å gjøre? Eller er det deg vedkommende absolutt vil komme å hilse på på sykehuset?
~~DoraDora~~ Skrevet 4. februar 2008 #4 Skrevet 4. februar 2008 Tror du han/hun kommer på sykehuset for å besøke dere, så lenge han/hun i utgangspunktet ikke ønsker å ha noe med dere å gjøre da? Er sjansen stor for det, så kan vel bare mannen din si ifra til ham/henne at det ikke er noen vits i at han/hun avlegger dere en visitt der, så lenge han/hun har denne holdningen. Men at han/hun er velkommen dersom hun/han endrer holdningen.
mamma til twins Skrevet 4. februar 2008 #5 Skrevet 4. februar 2008 Jeg tror vel heller ikke han/hun kommer til å dukke opp på sykehuset for å lage kvalm for deg. Det er vel dessuten ganske normalt å si fra på forhånd dersom man skal besøke noen på barsel (visittider osv), så mannen din finner vel ut av det dersom han/hun har noen planer. Synes kanskje uansett at du kan si til mannen din at han/hun har gjort deg deppa og trist, og at du ikke vil takle en slik visitt. handler jo om holdningsendringer ja. De fleste blir voksne til slutt, forhåpentligvis.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2008 #6 Skrevet 5. februar 2008 Slik som stebarnet er, kommer h*n til og komme kun for å demonstrere. Her om dagen drev h*n og skrev på msn til meg og i ren irritasjon av alt som ble skrevet, sa jeg på en "ordentlig" måte at jeg håpet h*n har såpass respekt at et besøk kanskje kunne vente til jeg og baby kommer hjem. Da hadde h*n til søstra til sambo, som igjen ringe hit med reprimande...Trodde dette var et fritt land hvor en har ytringsfrihet. Det er tross alt JEG som skal gjennom fødselen og dagene etterpå hvor følelsene går som en berg og dal bane....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå