Gjest Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Hva skjedde på den kontrollen?? Tar de ultralyd for å se str på babyen og sånn eller??
Filippa K Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jeg har (dessverre) vært med på overtidskontroll. Har bare erfaring fra Riksen da. Tok ctg overvåkning først, hvor jeg skulle trykke på en knapp hver gang babyen sparket. Deretter sjekk av blodtrykk og urin. Så ultralyd for å se på tilvekst hos barnet, fostervannsmengde og morkakefunksjon. Lite fostervann eller dårlig morkake er det mest skumle i forhold til overtid. Deretter fikk jeg gyn.undersøkelse for å sjekke modning, og man blir da om ønskelig strippet. Lykke til!
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 jeg var på KK i Bergen, det er riktignok over 2 år siden da, så kan være forandringer, men dette skjedde i hvertfall: først fikk jeg belte på magen for å sjekke liv o.l. så tok de ultralyd, og sjekket at baby hadde det bra (alt det som hun over skrev:p), og størrelse på han. Så sjekket de åpning og modning, og avsluttet med å fortelle litt om hvordan de setter i gang fødsler. Tror det var alt.. Et tips, ta med urinprøve! Jeg glemte dette, og det var ikke så veldig gøy å gå på toalettet borti gangen og tisse på et glass, for så å bære det forbi alle som satt i gangen.........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå