Marie*23 Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 ..hvordan har forholdet mellom deg og partneren din forandret deg? Sånn rett etterpå. Positivt og negativt? Er veldig spent på hvordan forholdet og ting blir etter barnet kommer. (er ikke gravid, men snart prøver og tenkende;))
Gjest Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk fødselsdepresjon så her gikk det på hue og ræva i to år, for å si det sånn. Men fikk hjelp til slutt og vi har det bra i dag )
Labambie Skrevet 3. februar 2008 #3 Skrevet 3. februar 2008 Hei hei! Vi fikk barn for 13 dager siden,fødselen (haste keisersnitt) og tiden på barsel var dramatisk. Men forholdet vårt har blitt sterkere! Men klart det har forandret seg. Kan ikke si noe negativt om det,det har bare blitt litt forandret. Vi har kommet mye nærmere hverandre. Man opplever og ser ting som er sjelden. Jeg var så heldig at jeg fikk han mannen min med meg på barsel hele tiden. Og han hjalp meg på do, hjalp meg med å skifte bind, renset sår osv osv.. Jeg klarte det ikke selv,og det var bedre at han hjalp meg enn fremmede pleiere følte jeg iallfall selv.. Men greit å snakke igjennom hva han kan forvente seg å se av "gufne" ting og sånt da...
Nætte;mortil2 Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Her har det gått fint! Vi har fra dag 1 som kjærester jobbet med å være såpass ærlige mot hverandre at vi sier fra når noe plager oss, og det virker (iallefall sånn passe!! ). Da lillegutt kom til var det helt naturlig, og vi har jobbet sammen etterpå.. Altså blitt enige om hvordan vi skal takle ting og hva vi skal gjøre hvis og når og om att!! Han er tre snart så vi har hatt noen runder med å lære hva man gjør og ikke gjør.. Etter å ha sett mange andre par så ser jeg iallefall en ting som jeg er sjeleglad for at vi ikke er i nærheten av, og det er å kritisere hverandres måte å være på ovenfor vårt barn i nærheten av barnet eller andre mennesker.. Å åpenlyst rakke ned på partnerens måte å takle en situasjon på.. Er så stygt det!!!! Ingen som kan vite hvordan det blir før barnet kommer, men satser på at det vil gå bra med dere!!
Nostalgi Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 å få barn er en utfordring. men en koser seg og gleder seg mye over barnet sammen. men til tider kan begge parter bli svært sliten og det er da problemene kan oppstå. det er viktig å sette av alene tid sammen og gjøre noe koselig . hjelpe hverandre med ting å sørge for at begge får hvile å ett pust i bakken innimellom. Hilsen ei som venter num 2
☆twinkle twinkle Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Hei, jeg føler forholdet har blitt mye bedre:) Men det var bra fra før jeg ble gravid.eller det vil si jeg hadde et grusom svangerskap så det hadde nok mye med at jeg ble frisk og meg selv igjen etter fødsel og graviditet. å da ble det bra..jeg tror forholdet kan bli verre viss det ikke er så bra fra før...ting blir litt forsterka etter fødsel.
Niem og Patrick Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Forholdet har blitt sterkere! Men så holdt jeg på å dø etter fødselen, og trengte mye hjelp, både med stell av meg selv og lillegutt. Tror vi innså begge hvor mye vi betyr for hverandre, og for gutten vår:)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 Det har absolutt blitt sterkere! Men vi jobber mye med å ikke gå inn i hverdagsfella og å ta forholdet for gitt. Vi setter av tid innimellom til å være kjærester, har romantiske stevnemøter innimellom (om det så bare er hjemme i sofakroken med levende lys og god mat). Kjenner at jeg fremdeles kan føle meg nyforelsket, enda vi har vært samboere i over 7 år og venter barn nr 3 sammen.
Marie*23 Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. februar 2008 Oj, tusen takk for mange svar! Klart det blir jo en utfordring på alle områder å få et barn, når man er vant til å være bare to. Og det er vel ,som mange her har sagt, viktig å sette av tid til forholdet ja. Det tror jeg på! Gleder meg masse til å komme igang, kjenner jeg.
Prinsemamma82 MedLitenSpire! Skrevet 3. februar 2008 #10 Skrevet 3. februar 2008 niem og patrick, hva mener du med at du holdt på å dø etter fødselen?
Niem og Patrick Skrevet 3. februar 2008 #11 Skrevet 3. februar 2008 Fikk Eklampsianfall og gikk i koma og svevde mellom liv og død en stund.. Men det gikk heldigvis bra, er helt frisk igjen nå..
~falck~ har fått baby! Skrevet 4. februar 2008 #12 Skrevet 4. februar 2008 Vi har vært like mye kjærester som før vi fikk barn:)) Jeg tror det har noe med prioritering å gjøre,, det er jo mamma og pappa som er "limet" i familien!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå