Gå til innhold

ca 5 mnd på veg . dra til Kreta i beg. av juni?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi planlegger ferie til kreta i begynnelsen av juni . Jeg vil da være ca. 5 mnd på veg . ( har termin 24 sept. )

Det skal vel gå fint ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tror jeg går helt fint.

Men ta med helsekortet slik at du har dokumentasjon på at du ikke er lenger på vei.

(I tilfelle du skulle møte vanskelig personnell som mente du var lenger på vei...)

Skrevet

Vi skal til Kreta i mnd-skiftet april/mai, og jeg har termin i august. Tar sjansen på at det går bra ;) Spurte jm, som anbefalte å ta toxoplasmose-test før og etter avreise. Var enklere å bli smittet i utlandet...

Skrevet

Vi var i Hellas da jeg var 5 mnd på vei med sønnen vår. Det gikk helt fint. Viktig å drikke litt ekstra rikelig med vann hvis det er veldig varmt da, også er det greit å røre seg litt på flyet så man holder blodsirkulasjonen ordentlig i gang, har jeg hørt...

Skrevet

Rgner med at dere har reiseforsikring. Vi skulle til Kypros da jeg var 4,5 mnd sist, men jeg ble hjemme på grunn av komplikasjoner i svangerskapet. Hadde kraftig urinveisinfeksjon, og ble frarådet å reise. Er glad for at jeg holdt meg hjemme, for noen dager etter at de andre dro ble det sykehusopphold på meg. Urinveisinfeksjonen hadde satt i gang premature rier.

Helt sikkert lurt å være snar med å skifte til tørre klær etter at du har badet, det er fort gjort å få seg en urinveisinfeksjon. Ellers vet jeg av mange gravide som har kosa seg skikkelig i syden.

Vi skulle egentlig til syden nå i vinterferien, men den har vi avlyst etter at jeg ble gravid igjen. Legen anbefalte ikke det, da jeg har hatt premature rier i de to siste svangerskapene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...