Gå til innhold

Kan det reddes?? (ang misfarging av klær)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte skiklær på salg på BikBok, jakka er hvit med røde armer, buksa hvit. Jeg stappet dem i vaskemaskinen i god tro, men nå er alt det hvite rosa. Skal man ikke kunne vaske slike klær???? Har vasket det 3 ganger i håp om bedre resultat, men fortsatt like rosa.

Hvordan skal jeg vaske slike tofarga klær en annen gang? Og er det noe jeg kan gjøre for å redde klærne? Evt farge dem?

Bør jeg klage?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har tatt vare på kvitteringa, så bør du klage, ja. Klærne skal jo ikke bli sånn etter vask.

Skrevet

Uff, har jo selvsagt kastet kvitteringen, jeg var jo så fornøyd med klærne. (helt til nå da)

Skal høre med BikBok likevel jeg, hvis de eier et fnugg av serviceinnstilling så bør de iallefall høre på meg.

Skrevet

jeg har ei hvit ynglingsbukse som fremdeles passer meg..kun 2 bukser å bruke..så greier jeg å pytte ei RØD t-shorte ilag med hvitt.

noen topper ble rosa, men jevnt farget..så gikk jo bra..og plaggene til jentene også..noe var jo litt rosa på fra før..

MEN jeg vil ikke ha ROSA bukse!!! så jeg lurer også på hvordan jeg skal få vekk det rosa

Skrevet

Lurer på om det kan hjelpe med Blenda Hvitt (eller hva det nå enn heter)... Men jeg aner ikke.

Angående det med kvitteringen og det, så jobber jeg i en B-Young-butikk, og i hvert fall vi er veldig ettergivende med kvitteringer når det gjelder reklamasjoner på klærne våre. Men det spørs siden klærne var kjøpt på salg i tillegg. Nå vet jeg jo ikke noe om reglene til Bik Bok når det gjelder kvitteringer og salgsvarer, men i hvert fall B-Young er ikke så veldig snille på salgsvarene, med mindre det er en reklamasjon. Men for å få en tilgodelapp (for det er det vi gir ved reklamasjoner på salgsvarer), må det en kvittering til. Menmen, det er jo verdt et forsøk! Bare lag nok bråk, så ordner det seg nok ;-)

Skrevet

Hvis buksa er helt hvit kan du kanskje prøve å bleke? Eller farge en annen farge...vet ikke hvor jevnt det blir men det er kanskje verdt et forsøk. Buksa er jo ødelagt nå likevel så verre kan det neppe bli.

Vanskelig å bleke mine plagg da de er tofarga. Har sendt mail til BikBok nå.

Skrevet

Jeg hadde ikke klussa noe mer med klærne nå, hvis du har planer om å klage. IKKE prøv bleking o.l.!

Send mail til Bik Bok eller med butikken du handlet hos. Si det som det er at du var "superfornøyd med klærne og har derfor ikke kvitteringen, men at dette var resultatet etter vask. Burde ikke klærne tåle dette når man følger vaskeanvisningen?"

Hvis de ikke tar på seg noe ansvar, så be om en måte å ta kontakt med hovedkontor, evnt kontaktperson der, slik at du kan gå til de med det. Ta bilde av plaggene og send det dit.

Skrevet

Gå til butikken du kjøpte klærne i, ikke send mail! Det oppnår du ingen ting med. Hvis å oppsøke butikken ikke går, SÅ sender du mail. Du kommer mye lenger med å ta med deg klærne og forklare situasjonen ansikt til ansikt. Da ser butikkdamen også at du faktisk er ærlig når du sier at du digga klærne og synes det er forferdelig synd at det ble sånn. Det gjør det lettere for dem å si "OK", også. Vil jeg tro.

Skrevet

Ja det var akkurat det jeg skrev. At jeg ikke har kvitteringer lenger fordi jeg jo var kjempefornøyd med klærne. :) Da gjenstår det å se hva de svarer. Prøver meg på mail til hovedkontoret i første omgang, føler ikke jeg stiller så sterkt uten kvittering hvis jeg bare tropper opp i kassa.

Takk for svar dere :)

Skrevet

Nei jeg tropper ikke bare opp i butikken, er ikke så glad i reklamasjoner jeg. Konfliktsky :( Dessuten er det bare blondbleika fjortiser som jobber der, har aldri sett en voksen person der. Og Oslo er ikke akkurat kjent for god service.

Skal prøve det hvis jeg ikke får noe fornuftig ut av dem på mailen. Klærne var ikke akkurat gratis på salg heller.

Skrevet

Jobber selv i klesbutikk. Bare ta med deg klærne til butikken og forklar at det skjedde etter at du hadde vasket de. De kommer til å forstå.

Vi kan jo ikke forvente at kundene tar vare på kvitteringene i mange uker.

Eneste vi er strenge på med kvitteringer er visst kunden vil ha pengene tilbake. Men dette er reklamasjon...og da skal du ikke trenge den.

Ikke send mail...bare dra dit.

Hilsen en som tar imot ofte sånne klager...uten kvitteringer...og det går helt fint:)

Skrevet

Du trenger IKKE kvittering så lenge det er reklamasjon. (kun hvis du skal ha pengene tilbake)

Skrevet

Får manne meg opp og ta med klærne ned i løpet av uka da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...