Ella78 m/ A&M Skrevet 3. februar 2008 #1 Skrevet 3. februar 2008 Jeg var på en tidlig ultralyd for noen uker side, og babyen sov nok som en stein, låg bom i ro og gynekologen ville ikke plage han/henne for mye. Siden h*n låg stille, med bena krøka, kunne vi ikke se noe kjønn (alt annet var i orden, hvilket selvfølgelig er det viktigste). Jeg vil så veldig gjerne se kjønnet til barnet på den "vanlige" ultralyden om en uke. Har dere noen "snille" tips til hvordan man kan sørge for at barnet våkner før ultralyden? Ikke at jeg vil at h*n skal være hyperaktiv eller noe, men et lite vink, som på første UL hadde vært koselig.
Anonym bruker Skrevet 3. februar 2008 #2 Skrevet 3. februar 2008 Kan prøve å spise noe med sukker, men er ikke bra om barnet ikke kan ligge rolig heller, får da blir det vanskelig å gjøre de undersøkelser som skal gjøres.
Ella78 m/ A&M Skrevet 3. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. februar 2008 Ja, nettopp... Noen nevnte å drikke et glass saft en gang, hvilket jeg syns hørtes "mildt" ut, men jeg vil jo ikke lage problemer heller. Det er jo selvfølgelig viktigst at man får gjort de viktige tingene, kjønn er vel strengt tatt underordnet... Men nysgjerrig er jeg!
helias fikk to gutter 08.04.08 Skrevet 3. februar 2008 #4 Skrevet 3. februar 2008 Hei:) Drikk eller spis noe kaldt og søtt:) Lykke til:)
Tante Bassa Skrevet 3. februar 2008 #5 Skrevet 3. februar 2008 Jeg fikk druesukker-tabletter av jordmor da jeg var på ul. Da ble det fart i babyen......
Cathrine 85ogEmil Skrevet 3. februar 2008 #6 Skrevet 3. februar 2008 Hei du...jeg var på ul forrige tirs,og da lå han m hodet ned,nektet å snu seg,så jordmoren sendte meg på gangen med en beskje om at eg kunne prøve å drikke en halvliter brus å gå så masse som mulig...:)og da jeg kom inn igjen hadde han snudd seg...så drikk deg en halvliter m brus før du går inn.. d hjalp meg...
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 3. februar 2008 #7 Skrevet 3. februar 2008 Noen her inne nevnte at man kunne drikke et glass appelsinjuice før ultralyd, så det gjorde jeg. Babyen var veldig aktiv, men jeg vet jo ikke om det var derfor. Kunne jo være at h*n hadde vært det uansett...
Et lite barn i magen :) Skrevet 3. februar 2008 #8 Skrevet 3. februar 2008 ikke spis noe et par timer før du skal på UL... Så tar du å drikker cola eller noe annet med sukker ca 10 min før du skal inn.. da blir det liv ) har gjort det tre ganger, og fungerer like bra hver gang..
C Skrevet 3. februar 2008 #9 Skrevet 3. februar 2008 Hei. Vi var på 3D ultralyd på mandag, og lillegutt var i dyp søvn med armer og ben foran ansiktet. Jeg fikk ny time og beskjed om å drikke cola og spise sjokolade rett før neste time. Lykke til:)
Ella78 m/ A&M Skrevet 4. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2008 Tusen takk for alle tips! Siden jeg har time tidlig på morraen tenker jeg at hopper over frokosten, hvis det ikke gjør meg kvalm, og drikker cola før jeg skal inn. Spennende!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå